zaterdag 6 augustus 2016

Leesweek van Sjefke Ouwehoer

Nee dit is niet letterlijk mijn been, maar zo had ik 38 plekken op mijn been. Ik bleek opeens allergisch te zijn voor muggeprikkies. Eerst zwelde mijn arm tot twee keer de gewone dikte op en de volgende dag zaten er dus vele rode plekken...en jeuken man...de hel!!!! (ja Alex, ik riep dit).

Als dan je verdriet uit over het drama dat muggenbeten heet uit tegen Sjef Rode pen, krijg je via de app het volgende beeldje toegestuurd:
Lief he..jonguh jonguh
Maar ik heb geen klagen, want donderdag belde de pakjesmeneer aan en kwam er een geweldige collage van Murphy op canvas uit. Zo ontzettend gaaf en zo ontzettend lief om mijn maatje zo te vereeuwigen. En dat kwam dan van diezelfde Sjefke Rode pen.

Sjef kwam ook nog gezellig naar Breda voor werkoverleg (van 5 minuten) en vooral gekwebbel. Het draakje was ook mee en heeft die middag veel handen en voeten getekend. Voet op het blaadje en dan trok zij de voet om. Het werden wat zwemvliesachtige voeten maar he...we hadden lol.

Waar ik ook nog steeds dagelijks blij van word, is de minibieb aan de Molenleystraat. Vanaf dag 1 zie je mensen staan gluren, boeken eruit pakken en anderen komen boeken brengen. Precies zoals het bedoeld is, maar wat ik niet zo snel verwacht had. Ik moet mij bedwingen om niet de hele dag in mijn voortuintje bij het boompje te gaan zitten lezen en zo te zien wie er naar het minibiebje komt. Trouwens de hele dag gaan zitten lezen is ook de meest onzinnige uitspraak van de laatste tijd. Ik las de afgelopen tien dagen nauwelijks iets. 


Ten eerste was het in Huize Kroon gewoon even een zenuwentijd met een belangrijke foto die gemaakt moest gaan worden in het ziekenhuis en waar de uitslag bepalend zou zijn. Vol hoofd met zorgen en boeken bleven in de kamer liggen in plaats van dat ze opengeslagen werden. Maaaaaar voor een aantal mensen heel jammer, maar ik blijf nog even. 'Onkruid vergaat niet', zei de andere Sjef vervolgens. En zo is het!

Als je dan denkt dat ik dan volop aan het lezen sloeg..Ik ontdekte dat ik beter las zonder bril dan met.. Ik ging post lopen (jaja, ik heb een bijbaantje sinds enkele dagen) en kon de plattegrond gewoon niet lezen. En dat is heel onhandig post sorteren. De ene straat heeft wel even en oneven nummers. Sommige straten zijn zolang dat je tussendoor andere straten wil pakken, maar dan moet je wel weten of het van 330 naar 1 loopt of andersom (goh goh wat een problematiek zeg). Op naar de brillenwinkel en ja hoor na het testen bleken mijn ogen best wel erg achteruit te zijn gegaan. Nieuwe glazen en de boodschap dat ik hem echt moest gaan dragen en niet zoals de vorige 1 keer per maand op te zetten. Jaha, opoe wordt 50 in september...en de aftakeling heeft zich dan echt ingezet. Misschien vast voor de verjaardag een rollator vragen?

Maarre nu heb ik een bril en heb al een uurtje normaal de letters kunnen lezen, de post kunnen bezorgen (terwijl je ogen erg moeten wennen aan varifocale glazen waarbij je ogen elke seconde ongeveer moeten scherpstellen), maar nu ontbreekt volkomen de tijd om te lezen. Het blijft een handig iets, een boekenblog hebben.
In ieder geval ga ik vandaag, zaterdag 6 augustus, iets met boeken doen. Weer niet lezen, maar we hebben met het team een date met drie Vlaamse dames waaronder miss Sterre Carron. Deze verheugt zich nu al op mijn rode koontjes en zweetparels die gaan verschijnen na 1 glas wijn. Alleen dat vindt zij al de moeite waard om af te reizen naar Breda.
Ook komen twee nieuwe dames van ons team live kennismaken en daar kijk ik heel erg naar uit. We gaan aan de high tea, iets wat men in Vlaanderen nog niet ontdekt heeft. Of men het volhoudt om urenlang theepotjes leeg te drinken en taartjes te eten, weet ik niet. Onder de 9 dames zitten ook wat drankliefhebbers. Tegenwoordig niet meer met personen die 10 biertjes tanken met een paar mojito's erbij en dan van gekkigheid niet meer weten wat ze doen en hun kunstgebit in een glas drank gooien. Alhoewel nog niet bekend is hoe Sterre Carron zich gedraagt na wat glazen drank... De filmpjes van een naakt dansende Sterre op de Grote markt zullen we in privébezit houden. Vooruit..tegen betaling ben ik tot alles over te halen.

Ga ik nog iets ergens een keer llzen? Ja! Ik heb een manuscript vrijdag toegestuurd gekregen en ben enthousiast gemaakt over het verhaal. Een origineel sprankelend verfrissende thriller... Kom maar op!
He, ik ga de rollers in mijn haar zetten, mijn jurk strijken, bril oppoetsen, een cursus Limburgs, Vlaams en Drents (geloof ik) tot mij nemen, want de gasten gaan zo komen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten