dinsdag 26 april 2016

Lydia las en deed van alles

Hieper de piep hoera !!!!!!!!

Vandaag is mijn dochter jarig: 12 jaar alweer. Kleine meisjes worden groot zeggen ze dan. Meestal is ze in de mei vakantie jarig en een dag naar haar verjaardag is het koningsdag. Dat is echt gaaf zegt mijn dochter dan. 
Dus vandaag groot feest in Woerden. Afgelopen zaterdag hadden we haar verjaardag gevierd met opa en oma en ze moest voorspelen bij Fanfare Excelsior Woerden . Dus een extra reden voor opa en oma om er die dag bij te zijn. Ze mag dan het geleerde van het afgelopen jaar in praktijk brengen. Ze krijgt elke week les en ze zit in het leerlingen orkest. Ze speelt bugel , dat is een blaasinstrument. Het regende complimenten en het groot orkest is in zicht. Een mooie jury rapport en natuurlijk zijn we dan super trots !!!!!!
Een gezellige dag met elkaar en wat vliegt de tijd dan. 

Ook afgelopen donderdag vloog de tijd om. Eindelijk  was het  zover: de Boekpresentatie van Linda Jansen in Breda van Boven water. Samen met Juul ging ik naar Breda. We maakten er een uitje van gezellig naar Ink, naar mijn grote vriend Murphy en natuurlijk Kreel . Ik vond het super om Murphy te zien wat een schat , echt mijn grote vriend . Bij Kreel de acrobatische kat van Ink had ik geen goede beurt gemaakt. Ik was vergeten iets voor hem mee te nemen. Maar ik maak het goed ;de kattenstaafjes liggen al klaar. Het moet alleen nog even op de post. Maar voordat ik van Ink haar lekkere koffie kon genieten bezorgde de reis me even een stress moment. Tijdens de reis ging er een oranje lampje branden op mijn dashboard.  Helpppp wat is dit nu weer? Het zweet brak me uit, want als er een lampje gaat branden is er iets niet goed . Juul zegt nog dat het altijd gebeurt als ze mee gaat. Dus mijn antwoord was "De volgende keer ga je maar met de trein!"  Een geintje natuurlijk. Na een geruststellende telefoontje van manlief die inmiddels naar de garage had gebeld kon ik gewoon doorrijden. Mits ik  rustig ging rijden . Nadat we gezellig hadden gekletst en de stress uit me vloeide maakten we kennis met Amanda, het vrij nieuwe  teamlid. Nou, die kan je er best bij hebben. Is net als ons zo gek als een deur. Wat een lol hadden we samen. 

Toen was het tijd voor de Boekpresentatie en ja hoor daar is de spontane auteur Linda Jansen. Na het officiĆ«le gedeelte was het eindelijk zover. De boeken werden gesigneerd en Linda was het niet vergeten:we zouden samen in de Cabrio gaan zitten die ook op de cover staat van haar nieuwe boek. 
En natuurlijk een foto moment. Het spookte even door mijn hoofd of het geen goed idee zou zijn om mijn auto om te ruilen met de cabrio. Niemand die het zou merken toch ....

Na de presentatie was het tijd voor een afzakkertje. Jaja, Lydia had weer zin in koffie. Ink, Amanda en ik zaten te rillen van de kou. Maar daar is onze redder in nood: Juul zorgde voor blenkies. Daar zaten dan de drie musketiers onder de rode Blenkie. Maar aan al het mooie komt een eind en was het tijd om afscheid te nemen. Met kramp in onze kaken en buikpijn  van het lachen vertrokken we weer richting Woerden. 

Tja en wat heb ik dan gelezen? Nou ik heb De Obsessie van Nora Roberts gelezen  en dat is een dikke pil van 462 pagina's. 
Ik heb genoten, want  je wordt echt in het boek gezogen. En zelfs op de eerste dag van de mei  vakantie zette ik mijn wekker speciaal om zeven uur, om te lezen. Nou dat zegt genoeg toch, want dit boek moest uit . Want met mijn nieuwe leesweek wil ik beginnen met Boven water van Linda Jansen.  Ik heb er zin in. Maar nu ga ik even feest vieren koffie met taart . 

Tot de volgende week en veel plezier met Koningsdag. 

Tjuus uit Woerden.  



Geen opmerkingen:

Een reactie posten