donderdag 19 september 2019

Leesclub van Kamer 305 is van start

Thrillerlezers is begonnen met de leesclub van Kamer 305 van Yvonne Franssen. Over drie weken zal het boekvonnis vallen.

De deelnemers zijn:
Jacqueline Musch als begeleider van de leesclub
Lien Gautiers
Karen Hertogs
Francina Eijer-Epskamp
Hannie van Grol
Patricia van Zon

We begonnen met de vraag wat de deelnemers van de cover vinden:

Lien komt met een zeer uitgebreid antwoord:
" Ik heb de cover eens aandachtig bekeken nu, in het groot op pc (nadeel van digitaal lezen)... Cover nodigt me erg uit. Nuja, Ik ben wel bevooroordeeld omdat het boek door Yvonne Franssen is geschreven en ik heel nieuwsgierig ben naar dit boek omdat ik Schaduwen al een toppertje vond. Als ze een andere cover had gebruikt, had dat niets afgedaan aan mijn interesse naar dit boek.
Donkere beelden, bij nacht, heel verlaten, wat lichtjes in de verte achter de ramen. Wie woont daar, wie is er, wat gebeurt er. We kunnen niet naar binnenkijken. De parking is volledig leeg. Waarom staat er geen enkele auto?
Wat is dat "ding" midden op de lege parking? (een verlichtingspaal?) Ik weet het niet.
Duidelijke grote en gele titel: de titel spreekt me aan, zelfs die twee woorden, vind ik al spannend.
Uitgeverij is duidelijk te lezen (is geen voor- of nadeel voor me) en het soort boek "literaire thriller" (is oké voor mij, dat is een genre dat me heel erg aanspreekt)
Ik denk dat het wel echt gaat opvallen als het tussen andere boeken in de winkel ligt.
En nu : gaan we zien of het echt literair is... ;-)
Ik geloof alvast wel dat het een thriller zal zijn! Nu op zoek naar pareltjes."

Francina: "Ik vind het wel een lugubere cover, zo'n verlaten parkeerplaats bij een hotel. Maakt wel dat je het boek oppakt en wil beginnen met lezen!"

De andere deelnemers vullen dit aan. Iedereen vindt de cover intrigerend.


Wat verwachten zij eigenlijk van het boek?

Patricia: Ik heb nog niks gelezen van deze schrijfster dus uitgaand van de cover verwacht ik een spannend boek die je het verhaal in zuigt. Ik kan niet wachten om te beginnen 

Francina: Ik vond het boek Schaduwen een goed en spannend boek, ik verwacht dat dit boek dat ook zal zijn. Als dat zo is dan heb ik het morgen uit! :-)

Karen: Haha ik verwacht er niets van 🙂 heb nog niets gelezen van deze schrijfster dus het is voor mij een complete verrassing. Titel en de cover spraken me aan dus ik ga me laten meevoeren en laat jullie wel weten wat ik er van vind! 🙂 kijk er enorm naar uit!

Lien: Ik vind schaduwen super En ik vind Yvonne Franssen keileem en ook haar promotie filmpjes. De inhoud spreekt me enorm aan, dus ik denk dat ze zeker niet gaat teleur stellen!

Jacqueline: Ik heb enorm genoten van je boek Schaduwen, Yvonne. Ik verwacht dat ik ook enorm van dit boek zal gaan genieten! Uh nee, ik leg de lat ook niet hoog of zo........😉

De volgende keer kijken we wat de deelnemers halverwege het boek vinden.








Geen opmerkingen:

Een reactie posten