donderdag 19 september 2019

Anders dan anders Yvonne Franssen

Yvonne Franssen bracht op 11 september jl. haar thriller Kamer 305 uit. Vandaag beantwoordt zij de vragen van Anders dan anders. Andere vragen dan wanneer begon je met schrijven? en waarom schrijf je thrillers? Die antwoorden kunnen we overal al vinden. Leren wij Yvonne vandaag net wta beter kennen?


Wat maakt je kwaad?

Dierenleed.


Geloof jij in toeval?

Ja. Ik las ooit dat wij mensen het psychisch nauwelijks aankunnen om te accepteren dat toeval bestaat. Dat we daarom altijd naar verbanden en redenen en oorzaken zoeken als ons iets overkomt, maar dat die er vaak domweg niet zijn. Dat klonk plausibel.


Welk nummer blère je altijd zo hard mogelijk mee?

Mijn reportoire is omvangrijk. Alleen in mijn auto geef ik magistrale optredens.



Met welk bekende persoon zou jij wel een avondje willen gaan stappen?

Met koning Willem-Alexander. Omdat ik denk dat dat én een goed gesprek én heel veel plezier kan opleveren.


Waarvan word jij super-enthousiast?

Van een goed boek. Lekker eten. Vakantie. Goede seks. In volgorde van onbelangrijkheid. 😉


Waar werd je voor het laatst stil van?

Afgelopen april tijdens mijn vakantie bij het 9/11 Memorial.


Speel je wel eens vals in spelletjes?

Nee.


Welk beroep zou je nooit kunnen uitoefenen?

Ik zou absoluut niet in een slachthuis kunnen werken. Dat lijkt me vreselijk.


Wanneer heb je voor het laatst gedanst?

Heel lang geleden. Je zal mij niet gauw uitbundig zien dansen. Terwijl me dat wel heerlijk lijkt. Teveel bedenkingen/remmingen. Te lomp en onhandig ook vrees ik.


Kan jij tolerant zijn voor intolerante mensen?

Nee.


Word je liever aangevallen door een hond of een zwerm bijen?

Ik word liever helemaal niet aangevallen.


Welke film vond je verschrikkelijk?

Toevallig heb ik onlangs de veelgeprezen film Mulholland Drive gekeken. Ik vond er niks aan. Ik dacht dat ik er niks van begreep, maar toen ik achteraf op internet de beschrijving/uitleg las kon ik alleen maar constateren dat er niets te begrijpen viel.

Welke film kan jij wel duizendmaal zien?

Love actually en Notting Hill. Die ken ik uit mijn hoofd. Blijft leuk.


Wat bestel je bij McDonald's?

Een medium quarterpounder menu met een kleine bananenmilkshake en twee frietsaus. What else? 😉

Welke foto staat er als achtergrond op je tablet/laptop?

Niet exact een antwoord op de vraag, maar het start- en vergrendelscherm van mijn telefoon is een foto van Kari, onze eerste Drent die helaas in maart is overleden.

Als je nog maar 1 boek zou mogen lezen, welk zou je dan nemen?

De opvolger van Witte dood van Robert Galbraith alias J.K. Rowling. Kan ik me nu al op verheugen.


Wat zou je eten als laatste avondmaal?

Ik zou beginnen met een romige vissoep. Als hoofdgerecht een pasta met scampi's en coquilles en als toetje iets met cheesecake én chocola als het dan toch de laatste avond is. Alle gerechten graag met een bijpassende wijn. Mmmm.


Wat staat op de eerste plaats op je bucketlist?

Een bestseller.


Welk dier omschrijft jouw persoonlijkheid?

Geen idee. Welk dier is ambitieus en bescheiden en vol zelfvertrouwen en onzeker en vrolijk en melancholiek tegelijk en houdt van andere dieren?


Wie moet het volgende Songfestival in Nederland presenteren?

Dat interesseert me helemaal niks! 😉






Geen opmerkingen:

Een reactie posten