woensdag 18 september 2019

Buiten haar boekje met Luna van Roosen

Luna Van Roosen, wordt door haar uitgever omschreven als een dynamische persoonlijkheid die op kerstavond 1999 geboren werd met een pen in de hand.
Momenteel studeert zij Biomedische laboratoriumtechnieken, maar daarnaast is zij vooral met verhalen en boeken bezig. Van kleins af aan had zij al een fascinatie voor voor mythen, sprookjes en andere “oerverhalen”. 
Luna’s Young Adult-debuut, welk 15 september uitkwam, sleept de lezer mee in een bijzondere wereld waarin werkelijkheid en dromen elkaar voortdurend kruisen.

Vandaag vertelt zij over de boeken die zij graag las of juist niet.





Welk boek heb je niet uitgelezen?


God was in de keuken bezig – Paul De Moor
Ik legde het vroeger als kind al na enkele zinnen weg.
Afgelopen vakantie vond ik het boek terug in de boekenkast, maar het was nog steeds hetzelfde verhaal.
(Letterlijk en figuurlijk. ;) )



Welk boek geef je graag cadeau?

Ik geef liever een boekenbon cadeau, zodat de mensen zelf kunnen kiezen.
Vanaf nu zal ik vooral mijn eigen boek schenken, denk ik.



Welk boek had je graag zelf geschreven willen hebben?

‘The Host’ – Stephenie Meyer



Welk boek lees je graag voor aan je kinderen vroeger of nu?

Ikzelf heb nog geen kinderen, maar mijn neefjes en nichtjes zijn dol op ‘Kikker’-boeken.



Welk boek las je vroeger stuk?

Toen ik héééél klein was ‘las’ ik:
‘Een kus voor berezus’, ‘Kiekeboe, de Maan’ en de serie van ‘Artis Historia’.
Mijn ouders konden geen pagina overslaan, of ik wees hen erop.

 

Wat is jouw quilty pleasure op leesgebied?

De boeken van ‘Rick Riordan’.
Volgens de leesaanbeveling val ik een beetje buiten de aangeraden leeftijd,
maar zijn boeken en humor zullen toch steeds een glimlach tevoorschijn toveren.



Welk boek las je ivm een hype en vond je tegenvallen?

Ik leen uit bij de bibliotheek.
Hypes daar doe ik al sowieso niet aan mee,
maar bij boeken is dat toch vooral omdat ze al uitgeleend zijn.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten