zaterdag 18 april 2020

Anders dan anders met Anya Niewierra


Haar website vermeldt het volgende:

Al sinds haar jeugd heeft zij drie passies: reizen, schrijven en schilderen. Van reizen maakte zij haar beroep, schrijven integreerde zij in haar werk en schilderen werd haar hobby.

Zo kwam zij terecht in meerdere werelden met elk een eigen subcultuur. En uit elke wereld haalde zij iets wat ze meenam naar haar twee andere werelden.
Anya kwam onlangs met haar derde boek. Werden haar eerste twee boeken al uitstekend ontvangen, over nummer drie Het bloemenmeisje zijn enkel nog maar lovende berichten te lezen. Ook op Thrillerlezers ontving Het bloemenmeisje vijf kraaien van Astrid.

Vandaag beantwoordt Anya de vragen van Anders dan anders!

*Wat maakt je kwaad?
-          Onrecht

*Geloof jij in toeval?
-          Ja

*Welk nummer doet pijn aan je oren?
-          Mijn zoon heeft soms wel eens bonkende house opstaan. Boem boem boem boem boem boem boem boem. De namen van die nummers ken ik niet. Maar van die boem boem boem boem boem boem word ik KNETTERGEK.

*Welk nummer blère je altijd zo hard mogelijk mee?
-          Zoveel. Afhankelijk van mijn stemming. Ik ben een muzikale veelvraat.

*Met wel bekende persoon zou jij een avondje willen gaan stappen?
-          Kim Jong-Un. Het boeit me wat een mens beweegt die zich als God gedraagt.

*Waarvan word jij super-enthousiast?
-          Dappere mensen

*Waar werd je voor het laatst stil van?
-          De natuur. Ik word bijna elke ochtend stil als ik door de heuvels hard loop.

*Speel je wel eens vals in spelletjes?
-          Als kind wel eens gedaan, de laatste decennia niet meer.

*Welk beroep zou je nooit kunnen uitoefenen?
-          Een beroep waarbij ik gedwongen wordt om mezelf te verloochenen.

*Wanneer heb je voor het laatst gedanst?
-          Afgelopen weekend: ik dans regelmatig ’s avonds op mijn kamer op disco hits. Is een vorm van sport. Mijn lichaam blijft er soepel van.

*Kan jij tolerant zijn voor intolerante mensen?
-          Ja. Ik wens me niet aan hen te spiegelen.

*Word je liever aangevallen door een hond of een zwerm bijen?
-          Een hond. Die kun je in de ogen kijken.

*Welke film vond je verschrikkelijk?
-          Zoveel. Vooral films met overdreven veel geweld.

*Welke film kan jij wel duizendmaal zien?
-          Intouchables. Die humor… in het verdriet…

*Wat bestel je bij Mc Donalds
-          Salade

*Welke foto staat er als achtergrond op je tablet/laptop?
-          De Mont Canigou

*Als je nog maar 1 boek zou mogen lezen, welk zou je dan nemen?
-          ‘Quellen der Kraft’ van Aselm Grün

*Wat zou je eten als laatste avondmaal?
-          Het ZALIGE gember met groende gerecht van de Vietnam in Prades (F).

*Wat staat op de eerste plaats op je bucketlist?
-          Ik heb geen bucketlist. Ik ben gelukkig met mijn huidige leven. Het is goed zo.

*Welk dier omschrijft jouw persoonlijkheid?
-          Geen idee. Ik vind het moeilijk om het wezen van dieren te duiden. We zien alleen de stereotypen die wij zelf van hen maken.

*Wie zou de hoofdrol in de verfilming van jouw boek mogen spelen?
-          Geen idee. Ik kijk amper tv dus ik ken de acteurs van tegenwoordig niet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten