vrijdag 9 augustus 2019

Anders dan anders met Sandra J. Paul


Sandra J. Paul is een veelzijdig auteur die vooral bekend staat om haar Young Adult-boeken en thrillers. Zij debuteerde in 2015 met de Eilanden-reeks, gevolgd door de thrillers Azerty en Moordspel.
Sandra’s Engelstalige boeken werden uitgebracht onder de auteursnaam Joanne Carlton.  
Vandaag beantwoordt zij voor ons de Anders dan andersvragen


Wat maakt je kwaad?
Mensen die zich niet aan hun beloftes houden.

Geloof jij in toeval?
Nee, alles gebeurt voor een reden, dat is toch mijn geloof. Ik geloof in een balans in het leven - als er iets goed gebeurt, kan er ook iets minder goed tegenover staan.
Yin en Yang concept dus ;)

Welk nummer doet pijn aan je oren?
Alles van Rammstein - ook al heb ik die zelfs ooit live gezien. ;)

Welk nummer blère je altijd zo hard mogelijk mee?
Bohemian Rhapsody van Queen! Blijft gewoon dé blère-klassieker ;)

Met welk bekende persoon zou jij wel een avondje willen gaan stappen?
Stephen King, om over boeken te praten.
Of George Clooney, om over de maatschappij te praten.
ik zou wel de hele avond op café hangen met die twee mét een kop groene thee, ben niet echt een uitgaanstype. ;)

Waarvan word jij super-enthousiast?
Positiviteit! Als mensen positief ingesteld zijn, dan kan ik daar echt mijn energie uithalen. Ook als er positief gereageerd wordt op dingen die belangrijk zijn voor me, zoals mijn boeken of de uitgeverij, dan word ik superhappy - enthousiast.

Waar werd je voor het laatst stil van?
De dood van Julie, een jonge vrouw in België die vermoord werd zonder reden. Dat is me erg bijgebleven omdat de dader op vrije voeten was terwijl die eigenlijk gewoon een gevaar voor de maatschappij is. Haar dood had niet gehoeven.

Speel je wel eens vals in spelletjes?
Nee, maar mijn familie speelt niet graag met mij omdat ik volgens hun altijd win. Dus nu spelen ze spelletjes zonder mij, en spelletjes met mij. ;)

Welk beroep zou je nooit kunnen uitoefenen?
Er zijn er heel veel, hoor. Fysiek is er niet veel dat ik aan zou kunnen. Maar iets zoals brandweervrouw, dat zou ik gewoonweg (emotioneel) niet aankunnen
.
Wanneer heb je voor het laatst gedanst?
Op 11 mei, het huwelijksfeest van mijn schoonbroer- en zus, maar ik dans elke avond in huis, als er muziek opstaat. (tot ergernis van mijn kids ;)

Kan jij tolerant zijn voor intolerante mensen?
Nee. Tolerantie is niet zo moeilijk - als we dat allemaal zouden zijn, dan zou het leven een pak gemakkelijker zijn. Ik heb het moeilijk met een aantal gevoelige thema's in onze maatschappij. Daarom probeer ik zelf de beste persoon te zijn die ik kan zijn, hoe cliché dat ook mag klinken.

Word je liever aangevallen door een hond of een zwerm bijen?
Ben ooit al aangevallen door beiden. Moeilijke vraag! Ik ga voor de hond. Lokale beet en je bent ervan af. Bijensteken zijn zo venijnig!

Welke film vond je verschrikkelijk?
Er zijn er velen, maar recent is Roma me bijgebleven.  Ik heb drie pogingen gedaan om die film te zien en dat lukte me niet.

Welke film kan jij wel duizendmaal zien? 
Daar zijn er ook wel wat ;). Maar The Prestige is zo eentje die ik altijd kan zien. Nog altijd een van de beste films ooit! 

Wat bestel je bij McDonald's?
Nuggets en een wrap of een cheeseburger. Met water. ;)

Welke foto staat er als achtergrond op je tablet/laptop? 
Dat wisselt af, ik heb zo'n programma dat me de mooiste plekken ter wereld laat zien en vind het altijd erg aangenaam om afwisseling te krijgen en zo nieuwe plekken te ontdekken.
Op mijn telefoon heb ik ofwel New York ofwel Londen. 

Als je nog maar 1 boek zou mogen lezen, welk zou je dan nemen?
King - Christine of 11/22/63
Wat zou je eten als laatste avondmaal?
Niets speciaals denk ik - gewoon rijst met kip of zo.
Wat staat op de eerste plaats op je bucketlist?
Een bestseller bij een Newyorkse uitgeverij scoren. ;) - dat geeft me genoeg redenen om regelmatig naar ginds te trekken!

Welk dier omschrijft jouw persoonlijkheid?
Een kat - ik ben trouw/loyaal, heb regelmatig eten nodig en kan venijnig worden als men teveel tegen me schopt.
Ik heb alleen veel minder slaap nodig dan zij. ;)


Wie moet het volgende Songfestival in Amsterdam presenteren? (mag ook een Vlaming zijn)
Geen flauw idee! Duncan Laurence samen met Koen Wauters. Koen is een van de beste en grappigste presentatoren die we hebben. Dus een combo van die twee zou wel leuk zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten