donderdag 8 augustus 2019

Het Carpa complot van Heleen van den Hoven


Titel: Het Carpa complot
Auteur: Heleen van den Hoven
Uitgeverij: de Crime Compagnie
Jaar uitgifte: juni 2019
Recensie door: Jacqueline

Cover
De sprekende ogen op de cover omringt met bits en bytes spreken me aan en maken mij nieuwsgierig naar dit boek.

Achterflap
Hello, we are looking for highly intelligent individuals.’
Aanvankelijk lijkt CARPA 3521 een speelse manier om sollicitanten te werven met puzzels op het internet. Ook de negentienjarige Geus Versluijs laat zich graag uitdagen. Maar hoe verder hij komt, hoe meer hij beseft dat het geen spelletje is.
Wanneer Geus plotseling verdwijnt, vraagt Anja de excentrieke Quint Ruys om haar broer te vinden. Dan veroorzaken hackers een overstroming en beseft Quint pas hoe hoog de inzet is.

Mijn mening
Soms lees je een boek waarvan het verhaal je aanspreekt maar dat ook vragen oproept. Welke vragen? Vond ik het, ondanks alle gebeurtenissen wel spannend genoeg? Waren sommige van die gebeurtenissen niet te voorspelbaar? Waarom vond ik de eerste bladzijden top en daarna kreeg ik wat moeite met het verhaal. Uiteraard heb ik wel doorgelezen en kwam daarna bij een stuk die mij nieuwsgierigheid triggerde en dat ik het best spannende en boeiende verhaal achter elkaar uit heb gelezen. Toch eigenlijk wel bijzonder. Want waarom vind ik dit geen keigaaf boek, waar ligt dit dan aan. Ik heb eigenlijk wel even over na moeten denken voordat ik daar de vinger achter kreeg. Want zoals altijd schrijf ik mijn recensie vanuit mijn gevoel. Er lopen een aantal verhaallijnen naast elkaar die gaande weg het verhaal allemaal in elkaar vallen en ja daarbij waren jammer genoeg best wel een aantal gebeurtenissen erg voorspelbaar. Was dat de reden waarom ik, ondanks alle spannende facetten die dit verhaal heeft, er moeite mee had? Helaas moet ik hier ja op antwoorden, om die redenen geef ik dit boek 3 kraaien.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten