woensdag 11 januari 2017

Bianca's leesweek

Nog volop genietend van een weekje vakantie en ik heb dus ook voldoende tijd om een paar boeken te lezen.

Zodra het 1 januari is gaat de kerstboom eruit, maar de kaarsjes blijven voorlopig nog, zo gezellig. Samen met mijn meiden ga ik nog een keer naar de bioscoop, deze keer genieten we van Onze jongens, een echte vrouwenfilm met ook een hoge dosis humor en zelfs op het einde laat ik nog een traantje, maar moet eerlijk bekennen dat ik daar niet veel voor nodig heb.
Kan bijna door voor dramaqueen, zo makkelijk laat ik ze vloeien.
Ik lees mijn manuscript voor LetterRijn uit en daar laat ik het verder qua info bij, zo zijn nou eenmaal de regels ;-)
Daarna gelijk door in Blind date, de nieuwste van Marelle Boersma die ik mag pre lezen voor de blogtour waar Thrillerlezers aan mee doet. Een heerlijk spannende feelgood waar ik enorm van genoten heb. Ik hou wel van spannende boeken waar ook aandacht is voor erotiek en een hoge dosis liefde, deel je mijn mening dan is Blind date zeker iets voor jou.
Het boek leest lekker en binnen twee dagen kan ik nummer drie van deze week dus al oppakken, en dat is Vilein van Marcella Kleine.

Vilein staat voor slecht, boosaardig, geniepig, een passende titel voor dit boek waar het maatschappelijke onderwerp huiselijk geweld op een speciale manier aan de orde wordt gebracht.
Persoonlijk vond ik de schrijfstijl van dit boek wat minder, maar je moet hem zeker lezen om hier een goed oordeel over te kunnen vellen. Kan me voorstellen dat andere lezers het totaal niet met mij eens zijn. Vilein is overigens niet mijn eerste kennismaking met Marcella Kleine, heb een tijd geleden Hels gelezen wat ze samen met Marjolein van der Gaag heeft geschreven gelezen, die vond ik persoonlijk spannender en prettiger lezen.

Nu maak ik alvast een kleine start in De doden hebben geen verhaal van Gard Sveen, zeer benieuwd naar dit boek, de verschenen recensies beloven in ieder geval veel goeds.
We sluiten onze vakantie af met een heerlijk etentje ter ere van mijn vaders 70e verjaardag en daarna moeten we helaas allemaal weer in de structuur, op tijd uit bed, werken, school en andere verplichtingen zijn weer aan de orde van de dag.

Tot de volgende leesweek maar weer….

Bianca




Geen opmerkingen:

Een reactie posten