donderdag 12 januari 2017

Amanda heeft aardig wat gelezen..

Nieuw jaar nieuw kansen zullen we maar zeggen! Ik wil iedereen in ieder geval nog een gezond en gelukkig nieuwjaar wensen. Laten we hopen dat 2017 een mooi en leesbaar jaar wordt voor iedereen.
Aanstaande vrijdag krijg ik mijn cijfer van mijn scriptie terug, dus de zenuwen beginnen langzaamaan weer op te lopen.

Ik heb ondertussen alle drie de delen van Robert Galbraith uitgelezen. Wat een heerlijke detectivereeks is het zeg! Ik hoop dat er nog meer delen zullen volgen want Het slechte pad eindigde wel heel erg open. Ik vind Cormoran Strike en Robin Ellacot erg leuke en innemende personages. De boeken zijn niet super spannend, maar wel heerlijke whodunnits.

Ook heb ik eindelijk mijn eerste boek van Helen Vreeswijk gelezen. Helaas is zij afgelopen jaar overleden. Ik heb Vermist, haar laatste nieuwe boek gelezen. Heel spannend en goed geschreven met een open einde voor een tweede deel, wat nu waarschijnlijk niet meer uit zal komen. Door het lezen van dit boek ben ik wel heel benieuwd geworden naar de andere boeken van Helen, dus ik ga hier zo af en toe toch eens een boek van lezen.


Ik heb ook nog het kort verhaal Kerstengel van Isa Maron gelezen, een erg kort verhaal waar Maud en Kyra weer even in tevoorschijn komen. Leuk om gelezen te hebben, maar geen geweldig spannend verhaal. Dat kan ook bijna niet in 20 pagina’s natuurlijk.


Voor de leesclub van Thrillerlezers! heb ik Het Amazone conflict mogen lezen van Ad van de Lisdonk. Ik had deze boeken al vaker voorbij zien komen en was eigenlijk wel nieuwsgierig hiernaar. Het verhaal was erg spannend en vol actie. Wat ik jammer vond is dat ik niet eerst de vorige twee delen gelezen heb, ik had toch het idee dat ik een stuk voorgeschiedenis miste. Daarbij kwamen er vrij veel personages in voor waarvan ik op den duur de draad even kwijt was wie nou bij wie hoorde. Verder vond ik het een erg goed boek en als ik de andere delen gelezen had, misschien nog wel beter.


Momenteel ben ik bezig in De hitte van de hel van Gard Sveen, nog niks van deze schrijver gelezen en het lijkt mij een spannend boek. Ik zag op de achterflap staan “seriemoordenaar” en “zwaar verminkte prostitué”, dus dat moet wel een goed boek zijn! Ik ben ondertussen een eindje op weg en de prostitué is al gevonden. Ik ben benieuwd waar het verhaal mij brengen zal. Ook dit is een tweede deel van een serie, dus ik ben benieuwd op ik hier veel ga missen!
Nou dit was het weer voor deze week. Weer eens een redelijk gevulde leesweek van mij. Tot de volgende leesweek maar weer, hierin zal ik jullie dan vertellen of ik mijn scriptie heb gehaald of niet. Duimen jullie heel hard voor mij?!


Groetjes Amanda

Geen opmerkingen:

Een reactie posten