zaterdag 20 augustus 2016

De vakantiekoffer van Christine Bols

1 Waar ga je heen op vakantie ?
Ik ben net terug van vakantie in Spanje, een land dat ik in mijn hart draag. Het was maar negen dagen, maar we hebben er echt van genoten.

2 Welke boeken gaan er mee in de vakantiekoffer ?
Eigenlijk heb ik weinig gelezen, maar in mijn koffer zaten:
In een donker, donker bos (Ruth Ware) - viel eigenlijk een beetje tegen na de gunstige recensies die ik had gelezen.

Brandhaard (Michael Connelly) - dit is mijn favoriete auteur. Het moet dus al raar lopen als ik zijn boeken niet goed zou vinden.


De verdediging (John Grisham) - komt vrij traag op gang maar een heel degelijk verhaal met de nodige spanning zoals te verwachten valt van een Grisham.

3 Welk boek raad jij ons aan om in de vakantie te lezen ?
Ik heb de laatste tijd wel meerdere aanbevelenswaardige boeken gelezen, maar als ik er 2 mag noemen:

Een verdiende dood (Peter Swanson), een goed opgebouwde thriller die boeit van begin tot einde.

Mijn naam is vrijheid (Jax Miller), diepgaand psychologisch verhaal over een vrouw die alles over heeft voor de veiligheid van haar kinderen. Nee, geen zeemzoet verhaal van dertien in een dozijn, maar een keiharde actiethriller. Miller schuwt geen schuttingtaal, en misschien daarom minder geschikt voor gevoelige zielen, maar als je daar overheen kan stappen ... prachtig.

Groetjes

Christine

Geen opmerkingen:

Een reactie posten