maandag 29 augustus 2016

De boekenkast van teamlid Daniëlle

Misschien tot grote teleurstelling: ik heb geen boekenkast :-(
Ik heb wel een kast met boeken, maar dat is dan toch net even iets anders, want mijn boeken liggen daar gewoon in verstopt, omdat ze, nadat ik zes jaar geleden verhuisd ben, geen juiste plek had. Dan gaan we maar niet vertellen of ze gesorteerd zijn op kleur of schrijver of wat dan ook, want daar zit totaal geen logica in. Dit in tegenstelling tot mijn cd-rek, waarin de artiesten wel degelijk op alfabetische volgorde staan. Dit is zoals jullie misschien wel weten mijn grootste hobby. Music was my first love and it will be my last.

Of ik sommige boeken niet in mijn kast zou willen leggen is dan ook helemaal niet aan de orde. Dat gaat van Hoe verzorg ik mijn cavia tot Invasie van Robin Cook.
Mijn jeugdboeken waren voornamelijk ‘jongensboeken’: De Kameleon, De Vijf, als er maar wat spanning in zat. Robin Cook is wel de schrijver waar ik het meeste van gelezen heb, de medische thrillers zijn voor mij de inspiratiebron geweest om tevens mijn opleiding als medisch/chemisch analist te starten. Mijn eerste thriller zal een boek van hem zijn geweest en het boek Manipulatie is me toch wel het meest bijgebleven.

Een speciaal boek in mijn kast is dan toch wel Ik was vijftien en verslaafd door Julie B. Het kwam uit toen ik zelf die leeftijd had. Van tevoren was net de film uit van Christiane F., Wir Kinder von Bahnhof Zoo met het prachtige nummer Heroes van David Bowie. Dat heeft toen wel een blijvende indruk op me gemaakt.

Ik ben wel redelijk zuinig op mijn boeken, maar na vijf keer verhuizen hebben ze wel een ezelsoortje meegekregen. Ik zal er zelf nooit eentje maken, geef mij maar een blaadje papier als boekenlegger of nog beter: die mooie van jullie ;-)

Ik deel mijn boeken zelden en als aanbeveling noem ik meestal Robin Cook, hoewel David Baldacci en Nicci French er snel achteraan komen.

Lezen is voor mij totale ontspanning.

Groetjes Daniëlle




Geen opmerkingen:

Een reactie posten