maandag 18 juli 2016

De vakantiekoffer van Lydia van Houten

Waar ga je heen op vakantie ?
Nergens. Om eerlijk te zijn zit een vakantie er dit jaar niet in. Het wordt dus hopen op mooi weer. Mijn man heeft een burn out en zit sinds februari thuis. We proberen het gewone leven een beetje op te pakken en dat is al heel wat. Eigenlijk zijn dit nog steeds de naweeën van zijn aortadissectie van precies twee jaar geleden. Het is posttraumatische stress volgens de arts. Toch proberen we te genieten van de kleine dingen in het leven. In mijn geval lezen, dat is ook een mini vakantie.
Welke boeken gaan er mee in de vakantiekoffer ?
Boeken die ik wil lezen spaar ik tegenwoordig op, speciaal voor de zomerstop. Het is dan het idee van vakantie zonder echt weg te gaan. De stapel groeit wel snel, het is ondertussen een pilaar naast het bed geworden. Er zitten boeken bij van Karin Slaughter, Sterre Carron, Marcel Vaarmeijer, Nicci French, Ruth Newman, Joanna Penn, Stephen King en nog een paar losse boeken.  
Welk boek raad jij ons aan om in de vakantie te lezen ?
Boeken waarvan je lekker kunt genieten. Hoewel smaken erg verschillen, dus kies vooral een stijl of schrijver die je aanspreekt. Als is het 50 tinten grijs, of Maestra, wat maakt dat uit? Zoveel mensen zoveel smaken en gelukkig zijn er heel wat smaken en heel wat boeken. Zelf ga ik voor Nicci French omdat ik gefascineerd ben door hun magie. Deze twee schrijvers vormen samen één perfecte stem en balans. Maar let niet op mij en kies vooral wat je zelf graag leest!     

1 opmerking: