vrijdag 11 december 2020

Geheugenspel van Nina Verheij

 


Titel: Geheugenspel

Auteur: Nina Verheij

Uitgeverij: Hamley Books

Jaar uitgifte: november 2020

Recensie door: Jacqueline

Kraaien: 4,5

 

Na het lezen van de debuutthriller ‘Fatale keuzes’ van Nina Verheij in 2019 keek ik al een tijdje uit naar het volgende deel van de trilogie met Emily Gagliardi in de hoofdrol! En eindelijk is het zover. Zal Nina in het verhaal Geheugenspel onthullen wie de echte dader is die verantwoordelijk is voor de dood van Emily’s vader? Of ga ik daar pas achter komen in het laatste deel van de trilogie?

Zodra ik begin te lezen in Geheugenspel wordt al snel duidelijk dat Emily veel vragen heeft sinds ze weet dat iemand de schuld voor de moord op haar vader op zich heeft genomen terwijl hij dit niet heeft gedaan. Emily is dan ook enorm gedreven om er achter te komen wie de echte dader is! Ook al houdt dit in dat ze samen moet werken met Paul, de oude partner van haar vader. Zou Emily met hem samen kunnen werken zonder dat haar geweten haar in de weg gaat zitten? Weet ze zeker dat ze hem kan vertrouwen? Emily gaat op zoek naar de zaken waar haar vader 1998 aan werkte. Samen met hulp van Paul probeert Emily uitpuzzelen hoe de laatste uren van haar vader zijn verlopen. We zijn inmiddels 21 jaar verder, de vraag is of het Emily lukt om alles te achterhalen wat er 1998 is gebeurd…

 

Jeetje, wat is Geheugenspel een vreselijk spannende thriller. De auteur weet door haar boeiende en intrigerende schrijfstijl mijn aandacht helemaal op te eisen waardoor ik heerlijk een paar uur zoet ben met dit boek.

Na het lezen van de eerste 100 pagina’s heb ik een klein vermoeden wie de dader zou kunnen zijn. Het is maar een gevoel en misschien heb ik het mis maar ik wil nu wel snel verder lezen. En oooo wat komt er na die 100 pagina’s allemaal nog langs aan complexe gebeurtenissen! En ze zijn ook nog gelinkt met elkaar, jemig hoe verzint ze (Nina) het!

‘Misschien zag ze hem te veel als een angstig hertje dat in de koplampen van een auto staarde, terwijl hij stiekem de grote boze wolf was die op het punt stond om haar op te peuzelen.’

 

Emily haar personage vind ik erg goed, de wijze waarop ze bezig is de zaak op te lossen maar ook de wijze waarop Emily haar geweten opspeelt wanneer ze zich toch weer afvraagt of ze de oude partner van haar vader nu wel of niet kan vertrouwen.

 

Aan het einde van Geheugenspel met de oplossing inzicht dacht ik tijdens een gebeurtenis waarbij geschoten werd van ‘het gaat nu toch niet fout lopen, er komt nu toch geen einde dat ik totaal niet verwacht hé.’ Een ding weet ik wel! Ik heb ontzettend genoten van dit boek en ik kijk dan ook echt uit naar ‘Blinde wraak’ het laatste deel van deze trilogie!!

 

 

Spanning: 4,5

Psychologische ontwikkeling: 4

Leesplezier: 5

Schrijfstijl: 4,5

Plot: 4,5

Origineel: 4,5

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten