zondag 7 juni 2020

Wat jij niet ziet van M.J. Arlidge


Titel: Wat jij niet ziet
Auteur: M.J. Arlidge
Geschenkboekje tijdens de spannende weken
Publicatiedatum: juni 2020
Recensie door: Karin
Kraaien: 4


Wat vind ik van de cover?
Het boek heeft een redelijk sobere cover, een soort van dofgouden kader rond de titel in grote goudgele letters en bovenaan de auteursnaam in witte letters.

Wat verwacht ik van tevoren?
Ik ben fan van Arlidge’s reeks rond Helen Grace en ik kijk dan ook heel erg uit naar het volgende deel dat één dezer dagen uitkomt. De stand alone ‘kom je spelen?’ heb ik nog niet gelezen, dus ik heb nog geen ervaring met Arlidge zonder Helen Grace, ik ben benieuwd wat het zal worden!
Ook ben ik nieuwsgierig naar hoe spannend een verhaal op zo weinig pagina’s kan worden uitgewerkt.


       Nu wordt je vertrouwen om iemand te vertrouwen, om iemand echt te vertrouwen, op de proef gesteld. Ik heb dit eerder meegemaakt en ken de teleurstellingen.
·       

Mijn recensie:
Emma, een blinde jonge vrouw wordt door haar metgezel achtergelaten op een feestje. Ze blijft compleet gedesoriënteerd achter in een onbekende omgeving, zonder hulp, helemaal beklemmend door het feit dat ze niet kan zien wat er rond haar gebeurt. Je voelt onmiddellijk Emma haar groeiende paniek. Tot ze haar redder in nood, Mark, letterlijk tegen het lijf loopt.
Ik ben helemaal niet bekend met de wereld van slechtzienden en blinden, maar ik heb het gevoel dat Arlidge me toch een goed beeld geeft van een leven zonder zicht. Hij benadrukt hoe belangrijk bepaalde schijnbaar kleine details zijn om in het dagelijkse leven te kunnen functioneren. Ik bewonder de zelfstandigheid van Emma en hoe ze elke prikkel en omgevingsfactor aanwendt om zaken te kunnen vaststellen en interpreteren.
Het is een kortverhaal, dus al heel erg snel wordt het behoorlijk spannend, de personages zijn mooi uitgewerkt.
‘Wat jij niet ziet’ is een fijn tussendoortje en verdient van mij dan ook 4 dikke kraaien!
En nu weet ik zeker dat ik de stand alone ‘kom je spelen?‘ heel snel zal gaan lezen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten