zondag 7 juni 2020

Buiten haar boekje met Ellen de Vriend

Ellen de Vriend bracht onlangs Blond op Bonaire uit, wat door onze recensent Jacqueline graag gelezen werd. Vandaag vertelt Ellen over wat zij zelf graag las of juist wat minder graag.



*Welk boek heb je niet uitgelezen
Dat komt niet heel vaak voor, maar ik kom niet goed door Scandinavische thrillers heen met al die onmogelijke namen. Ik heb ook wel literaire boeken geprobeerd maar dat is ook niets voor mij. En de Escober boeken vindt ik als fan van Esther ook niet leuk.

*Welk boek geef je graag cadeau
Een van mijn eigen thrillers. Vooral ‘Vermist’ wordt veel gelezen en beluisterd.

*Welk boek had je graag zelf geschreven willen hebben
‘Alles te verliezen’ of ‘De kraamhulp’ van Esther Verhoef.

*Welk boek lees je graag voor aan je kinderen vroeger of nu
Vroeger las ik ‘De Vijf’ voor aan mijn dochter en ‘De olijke tweeling’. Ze is nu achtentwintig dus voorlezen hoeft niet meer, maar ik heb haar wel liefde voor lezen meegegeven. Mijn man, haar vader, houdt niet van lezen… Als ik dat toen geweten had J

*Welk boek las je vroeger stuk
‘De vijf en het kasteel van avontuur’ en mijn sprookjesboek van Grimm. En ik las ook de Tina. 

*Wat is jouw quilty pleasure op leesgebied
Vroeger las ik graag een veel Bouquetreeksboeken. Ik lees ook regelmatig boeken van Suzanne Vermeer en Kiki van Dijk en mensen kijken daar soms op neer. Ik vind dat je mag bewonderen wat zij bereikt hebben.

*Welk boek las je ivm een hype en vond je tegenvallen
Het meisje in de trein heb ik weggelegd en niet uitgelezen en ook door de Lucinda Riley boeken kom ik niet heen.



Samenvatting Ellens eigen boek:
Blond op Bonaire is gebaseerd op waargebeurde verhalen
Linda van Dam vertrekt met haar man Lex, dochter Luna (17) en haar vriendin Guusje voor een tropische vakantie naar Bonaire. Kort voor hun verblijf verdwijnen twee jonge vrouwen spoorloos, beiden blank en blond. Van de ene vrouw ontbreekt elk spoor, van de andere worden teenslippers en een fiets gevonden. Het gerucht dat ze zijn vermoord verspreidt zich als een lopend vuurtje over het eiland. De vakantie van de familie Van Dam verandert ingrijpend wanneer Guusje verdwijnt. Machteloos en met een enorm schuldgevoel tegenover Guusjes moeder, gaat Linda zelf op onderzoek uit. Lukt het haar de waarheid te achterhalen?


Geen opmerkingen:

Een reactie posten