woensdag 15 januari 2020

Buiten haar boekje met Tine Bergen

Tine Bergen kwam vorig jaar met haar eerste thriller Vissen praten niet (aanrader).

Hier gaat dit boek over:
Op een donderdagmorgen eind augustus staat de politie bij Flo aan de deur. Ze wordt verdacht van moord op David De Vadder, de vader van een van de kleuters uit haar klas. Flo wordt meegenomen voor een gesprek over de voorbije zomer.
Een gesprek over blauwe plekken op kinderruggen, temperamentvolle vakantieliefdes, chocolade en doodsbedreigingen over de babyfoon.
Een gesprek dat niet alleen haar leven maar ook dat van heel wat anderen onherroepelijk zal veranderen. Flo leert wat ze eigenlijk al wist: dat er ergere zaken zijn dan van moord verdacht worden. Een gesprek dat uiteindelijk vooral gaat over wat niet wordt gezegd. Want vissen praten niet.



Vandaag vertelt zij over haar voor- en afkeuren op boekengebied.


*Welk boek heb je niet uitgelezen?
‘Een soort van liefde’ van Alicja Gescinska. Misschien heb ik het op een verkeerd moment
vastgepakt, want ik was heel benieuwd naar het verhaal. Maar ik raakte er niet in vertrokken.

*Welk boek geef je graag cadeau?
Boer Boris. Ik heb veel vriendinnen met kleuterkinderen en ik ben een fan van Boris!

*Welk boek had je graag zelf geschreven willen hebben?
‘Niets’ van Jane Teller heeft veel indruk op me gemaakt. Zo uitgepuurd en zo raak.

*Welk boek lees je graag voor aan je kinderen vroeger of nu?
Boer Boris dus. Maar ook alles van Annie M.G. Schmidt: heerlijk jeugdsentiment.

*Welk boek las je vroeger stuk?
Otje, Pluk … Ik ben een Annie-fan 

(Wat is jouw guilty pleasure op leesgebied?
Jan Jans en de kinderen. Zo herkenbaar en pure ontspanning.

*Welk boek las je ivm een hype en vond je tegenvallen?
Ik vond de hype rond Dan Brown iets té.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten