donderdag 18 juli 2019

Buiten het boekje met Jacqueline Coppens

Jacqueline Coppens begon al vroeg met schrijven. Op de basisschool legde ze een eigen poëzieschriftje aan en schreef gedurende een aantal jaren haar gedachten in dichtvorm op. Op latere leeftijd begon ze met het schrijven van columns en korte verhalen. Hiermee won ze diverse schrijfwedstrijden en publiceerde in verschillende verhalenbundels en op (literaire) websites. Van jongs af aan leest ze al graag misdaadromans en het is daarom niet verwonderlijk dat haar twee boeken thrillers zijn. Al wil ze in de toekomst ook een roman schrijven.


Haar thriller Omdat ik je mis kwam eind juni uit. Vandaag vertelt zij over haar favoriete boeken en welke juist niet.




*Wat lees je momenteel?
Mind games van Leona Deakin



*Welk boek heb je niet uitgelezen?

Meerdere, waaronder Ik ben pelgrim.



*Welk boek geef je graag cadeau?

Vele hemels boven de zevende. Griet op de Beeck


*Welk boek had je graag zelf geschreven willen hebben?

Is moeilijk te zeggen. Iedere auteur heeft zijn unieke stem. Waar ik jaloers op ben is de prachtige schrijfstijl van Griet op de Beeck



 *Welk boek lees je graag voor aan je kinderen vroeger of nu?

Boeken van Annie M.G. Schmidt. De kikkerboeken van Max Velthuijs

 

*Welk boek las je vroeger stuk?

Heb ik nooit gedaan, ik las alles maar een keer. Er is één boek dat hoog op de nominatie staat om nog een keer te lezen: Honderd jaar eenzaamheid van Gabriel Garcia Marquez. In de nieuwe vertaling.



*Wat is jouw quilty pleasure op leesgebied?


Goed geschreven romantische, licht erotische romans. Laatst een Karen Rose gelezen, met een spanningselement. Was lekker lezen voor een keer!


*
Welk boek las je ivm een hype en vond je tegenvallen?

Ik neem niet zo snel een gehypt boek ter hand. Ik ben pelgrim was er misschien een, maar daar ben ik niet echt aan begonnen en besloot niet verder te lezen. Dus die viel tegen.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten