zaterdag 3 november 2018

Op de thee ..met Pat Craenbroek

Soms hoor je van verschillende kanten iets over een bepaald boek en ik raakte nieuwsgierig. Het gaat om het boek Uitgebroed van Pat Craebroek. 
vroeger als kleine Pat werd zij al geprezen om haar taalgevoel en wilde ze graag eens een boek schrijven wat uiteindelijk resulteerde in Uitgebroed. Een lange periode werkte zij als gerechtsarts en deze kennis van het vak gebruikt zij in haar debuutthriller.
Deze week is zij in Op de thee en beantwoordt 5 Teatopics.


1.Als je een glazen bol had, wat zou je daar graag in willen zien?

Ik zou graag de geruststelling krijgen of alles goed gaat met mijn kinderen.. of ze gelukkig zijn. Ook natuurlijk naar wat er na de dood komt, ze speelt in mijn boek een grote rol en ik zou het fijn vinden te weten wat er daarna komt.

2. Heb je ooit iets gedaan waarmee je in de problemen kwam?

Meer dan eens vrees ik, ik was niet altijd de beste student dus dat brak me soms zuur op, heel veel herexamens mogen doen. Maar ook vaak als tiener op stap en dan niet weten hoe ik nog thuis moest geraken, was spannend want mijn ouders dachten steeds dat ik een heel brave en volgzame dochter was.

3. Hoe ziet jouw ideale vakantie eruit?

Dat is een makkelijke: lang, heel lang met veel zon. Daarbij een mix van sport, ik tennis en fiets heel graag, wat zwembad en dingen zien. Een beetje avontuur mag ook. En dan nog wat schrijven. O, en lekker eten en drinken ook. Ben wat verwend als ik dat hier zo lees. Voor mij geen tenten of barbaarse toestanden...

4.  Waar ben je het meest bang voor?

Vuur, en slangen en zo, beesten die ik niet ken. En pijn, ik kan absoluut niet tegen pijn, daarin ben ik een watje vrees ik. De tandarts valt daar dus ook onder. Hoewel we een heel lieve en toffe hebben ga ik steeds met een klein hartje en met een paracetamolletje vooraf 🙂


5. Wat is de laatste film die je hebt gezien?

Dat is een moeilijke, dat weet ik echt niet meer. We kijken niet zo vaak tv en dan zal het eerder een serie op dvd zijn. De laatste daarvan was The Bridge, schitterend...
Damages vond ik ook zo'n goeie of Homeland. En House of Cards, voor Kevin Spacey aan de schandpaal belandde...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten