vrijdag 17 augustus 2018

Expat exit van Patricia Snel

Titel              : Expat exit
Auteur          : Patricia Snel
Uitgeverij     : Ambo Anthos
Verschenen   : Maart 2018
Pagina’s        : 246

Achterflap:
 Een beklemmende thriller over vrijheid, liefde en innerlijke kracht.
Elisa leidt een heerlijk leven op Curaçao. Zon, zee, strand, lieve vriendinnen, een carrièreman en haar fantastische zoon Sam. Maar dan slaat het noodlot toe. Haar man verlaat haar voor een ander en eist de volledige voogdij over hun zoon op. Gevangen op het eiland probeert Elisa haar leven weer op de rails te krijgen. Na een ernstig bootongeluk, waarbij het vriendje van Sam zwaargewond raakt, wordt Elisa verantwoordelijk gehouden, lijkt alle hoop verloren. Ze belandt in een strijd om drugs en geld. Elisa zal haar leven moeten riskeren om haar kind terug te krijgen en te ontsnappen aan de wurggreep van het criminele milieu. Het paradijs lijkt verder weg dan ooit.

Cover: 
De cover heeft een zomerse uitstraling, een vrouw die ligt te zonnen in het water. Wanneer ik de samenvatting lees achterop het boek, heb ik zin om in het boek te duiken en naar het zonnige Curaçao te gaan.

Mijn mening: 
Expat exit sleept je mee in huiveringwekkend drama. Je moet er niet aan denken dat het jezelf overkomt: ver weg in een andere land waar je geniet van een luxe bestaan en in één klap belandt je in een nachtmerrie. Je partner heeft een ander en probeert de voogdij te krijgen van jullie kind. Wat had ik het te doen met het zoontje van Elisa. Een kind dat de dupe is van de scheiding. 
Patricia Snel heeft Sam goed neergezet als personage. De emoties van Sam van hoe het is om een wisselkind te zijn doet wat met jou als lezer.
 Bij personage Elise voelde ik echter wel enigszins irritatie, terwijl haar ex vecht voor de voogdij drinkt zij er op los en haar sexleven is beslist niet saai. Ik wilde haar wel toeschreeuwen van mens waar ben je mee bezig, neem je verantwoordelijkheid! Even later had ik juist weer met haar te doen. Dan heb je een personage echt wel goed neergezet.
De spanning komt langzaam op gang,maar zodra die er is dan is die er ook volop. Wel kwam een bepaalde gebeurtenis in mijn ogen ongeloofwaardig over. Ik zat eigenlijk vol spanning te wachten en hield mijn hart vast :ik zag het al helemaal voor me. Je wilt weten hoe het afloopt. Maar vervolgens...gebeurde er niets. Heel raar.  Ik kan er helaas verder weinig over zeggen zonder te spoileren.
Elise  komt ook nog in een fout gelopen drugsdeal terecht en dan moet er wel een bijzonder einde bedacht worden om deze vrouwenthriller positief te laten eindigen.
Toch heb ik ondanks dat genoten van Expat exit. Patricia heeft zoals altijd een heerlijke vlotte schrijfstijl waar de vaart er in zit en ik zou het een lekker vakantieboek willen noemen. Niet te veel bij nadenken en lekker in het zonnetje lezen.

Drie kraaien
Lydia




Geen opmerkingen:

Een reactie posten