donderdag 16 augustus 2018

De favoriete boeken van Saskia


Wat las je vroeger graag en welk boek is je daar speciaal van bijgebleven
Mijn favoriete kinderboek was altijd Hummeltje, een kabouter met een pratend belletje. Als kind had ik al een grote fantasie en dit in combinatie met zijn dierenvriendjes uit het bos, was voor mij een feestje.

Het waren korte kabouterverhaaltjes: Hummeltje, de grappige boskabouter met het sprekende belletje aan zijn puntmuts, beleeft samen met Hansje Bosmuis, de broertjes Konijn, Snebbeltje Eend en alle andere vriendjes uit het Sprookjesbos elke dag weer nieuwe avonturen.



Wanneer greep het leesvirus jou?
Hoewel lezen nu 1 van mijn favoriete hobby’s is, is dit zeker niet altijd zo geweest. Vroeger had ik zelfs een hekel aan lezen. Echter, toen ik in mijn tienerjaren zat ging ik het steeds meer waarderen. Nu lees ik regelmatig dikke pillen en verslind boeken bij de vleet. Heerlijk om even ontspannen, je verstand op 0 te zetten en je te begeven in een andere wereld.





Welke boeken zijn nu als volwassene jouw favoriete boeken?
Ik heb een aantal favoriete schrijvers waar ik alles van heb: Dit zijn o.a. Karin Slaughter, Camilla Läckberg, Simon Beckett, Sebastian Fitzek en Nora Roberts.

Zijn er titels die je iedereen aanraadt en waarom die?
Dat zijn verschillende: mijn favoriete series zijn toch wel die van Camilla Läckberg en Sebastian Fitzek, vooral omdat het psychologische thrillers zijn. Lekker doordenkers met gruwelijke moorden. Maar ook zeker de boekenreeks van Karin Slaughter of het boek Vleugels van Ruth Newman niet te vergeten. Een boek, die mij door het einde nog een dag erna bezig hield. Dat is voor mij dan ook de definitie van een goed boek .


Geen opmerkingen:

Een reactie posten