vrijdag 9 maart 2018

Tv serie Lois

Deze week werd bekend dat in het najaar de serie Lois  op NPO1 gaat komen. Gebaseerd op de boeken van Simone van der Vlugt.

In een interview met ons vertelde Simone het volgende:

"Ruim twee jaar geleden benaderde Endemol me om een televisieserie van mijn boeken over Lois te maken. Ik heb dus erg lang mijn mond moeten houden, erg lastig!
Nu is eindelijk de cast bekendgemaakt en zijn de opnames begonnen, in mijn woonplaats Alkmaar. Daar spelen de boeken, Aan niemand vertellen, Morgen ben ik weer thuis en Vraag niet waarom zich af. Noortje Herlaar speelt de hoofdrol en ik ben erg blij met haar.
Het worden drie lange telefilms, een over elk boek, die op de vrijdagavond worden uitgezonden.
Ik ben heel nauw betrokken geweest bij het schijven van de scripts, maar de serie is geen blauwdruk van de boeken. Op onderdelen zijn er verschillen, dat kan niet anders. In een boek heb je veel meer ruimte om je verhaal te doen. Als ik schrijf dat een boottochtje uitloopt op een gevaarlijke onderneming door een storm, kunnen ze moeilijk weken op een storm gaan zitten wachten. Om praktische redenen moet er dus weleens iets aangepast worden.
Maar de personages en de plots zijn overeind gebleven, en het karakter Lois ook. En dat is het belangrijkst."

Geen opmerkingen:

Een reactie posten