donderdag 22 maart 2018

Sharpe gaat door met duoschrijven.

Een van mijn favoriete boeken van vorig jaar was Syndroom van Joris van Leeuwen. Onlangs bracht hij samen met Melissa Skaye Meedogenloos uit.
 Vanwege de vele positieve reacties op Meedogenloos,  hebben de twee besloten nogmaals een poging te wagen samen een boek te schrijven, schrijft Joris. Zij zijn inmiddels al druk bezig met het plotten ervan  het wordt een losstaand verhaal , maar met personages die ook in Meedogenloos te vinden zijn.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het boek geleend heb en dus wel in huis heb ,maar er nog niet in heb durven beginnen, juist om de hele diverse reacties. De bevriende bloggers strooien als vanzelfsprekend met minimaal vier, maar dat doen ze bijna ongelezen al. In een spin-off van thrillerlezers gaf ene Jac zijn zeer negatieve reactie en werd vervolgens door een groep vaste kern fans afgeserveerd.
Smaken blijven verschillen zeggen we dan in boekenland, maar kritiek ontvangen is voor de meeste mensen lastig. Net als kritisch zijn moeilijk is, zeker als je iemand aardig vindt. Op Thrillerlezers verschijnt er komend weekend een kritische recensie over een ander boek,waarvan ik de auteur erg mag en het boek zelf juist wel goed vond. Maar we blijven eerlijk hier, hoe leuk iemand ook is.

Vlaamse Ann las Meedogenloos ook en was niet laaiend enthousiast, dus dat weerhoud mij extra met het te gaan lezen.  De auteur van een van de beste boeken van 2017... ik stel deze nog even uit. Er ligt genoeg te wachten. Maar als de stapel recensieboeken lager is, pak ik hem zeker op, want het blijft interessant om te gaan ervaren in welk kamp jezelf staat.


 Het samen schrijven is Joris schijnbaar bevallen. "Het belicht een hele andere kant van het schrijven en is leuk en leerzaam."  Zo hadden Joris en zijn uitgever Cocky van Dijk  al een hele tijd het plan het samen schrijven eens te proberen, maar nu hebben zij besloten door te zetten. De plot staat inmiddels al voor een groot deel. Het gaat om een YA.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten