donderdag 15 maart 2018

Op de thee bij...Nadine Barosso

Ik denk dat bijna iedereen ze wel kent: de labeltjes die aan de zakjes van de Pickwick thee. Terwijl je het theezakje in je mok hangt, geef je antwoord op de vraag die je net las. Daar de vragen totaal willekeurig zijn, kan dat verrassende antwoorden geven. Thrillerlezers startte met Teatopics en stelt een auteur volkomen willekeurig uit al die labeltjes vijf vragen.

Dit keer is Nadine Barosso aan de beurt.
Nadine Barroso (1981) studeerde Engelse taal en Cultuur in Leiden. Ze woonde een aantal jaren in Groot-Brittaniƫ en Rusland. Vooral in het buitenland ontwikkelde zij een originele kijk op het leven waarvan zij elementen in haar boeken verwerkt. Ze heeft een levendige fantasie en voor haar is schrijven een manier om vorm te geven aan haar kijk op de wereld. Zij schreef Ego en Ken mij niet. Dit laatste boek krijgt alom door lezers positieve reacties.



1. Als je alle tijd van de wereld had, wat zou je dan doen?
Als ik alle tijd van de wereld had dan zou ik mijn derde en vierde boek afschrijven. Tijd (en rust) is precies waar het me momenteel aan ontbreekt met drie kids waarvan de jongste van nog geen twee altijd bij mij is. Maar als ik dan toch Ɣlle tijd van de wereld had zou ik ook graag de wereld rondreizen. Maar daar heb je dan ook weer geld voor nodig, hahaha!

2. Ben je liever populair of ben je liever slim?
Absoluut liever slim. Als er nou ‘geliefd’ stond i.p.v. ‘populair’ dan was het een ander verhaal. Populariteit is vaak gebaseerd op oppervlakkige dingen, niet op wie je echt bent. Daarnaast is het van voorbijgaande aard. Intelligentie, daar heb je heel je leven wat aan en niemand voor nodig.

3. Heb je vandaag een complimentje gekregen?
Nog niet. Wel gegeven. Maar mijn twee oudste zoons zeggen minstens een keer per dan dat ik ‘de liefste’ ben dus ik verwacht dat het nog komt.


4.Hou je meer van honden of van katten?
 Ik geloof niet dat ik een echte voorkeur heb. Ik ben met beide niet opgegroeid en heb op dit moment genoeg aan de zorg voor de drie aapjes die ik zelf heb voorgebracht, haha. Ieder beestje heeft zijn eigen karakter. Een echte kroelpoes die lekker knus bij je wilt zitten, lijkt me best gezellig, en het idee van lekker naar buiten met een hond lijkt me ook wel wat. Dus nee, ik kan niet kiezen.

5. Lukt het jou om een dag je telefoon uit te zetten?
Op dit punt in mn leven moet ik toegeven dat ik het niet kan. Maar ik wil daar wel langzaam weer naar toe. Zo besteed ik momenteel weer veel minder tijd aan social media dan een paar maanden terug. Het doet me goed om me af en toe helemaal af te sluiten van de buitenwereld. Het brengt me dichter bij mezelf en geeft rust.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten