dinsdag 13 maart 2018

Chateau de Provence van Marella Boersma

Titel            : Chateau De Provence
Auteur        : Marelle Boersma
Uitgever      : De Crime Compagnie
Verschenen  : Februari 2018
Pagina’s       : 280

Achterflap:
Na een moeilijke periode in hun huwelijk willen Julia en haar man Luuc een nieuwe start maken. Als Luuc een Frans kasteel kan kopen met een grote olijvenboomgaard, vertrekken ze naar de Provence, de streek waar ze elkaar twaalf jaar geleden ontmoet hebben. Hun oude droom om beautyvakanties te gaan organiseren wordt werkelijkheid. Als Julia korte tijd na Luuc arriveert is de plaatselijke bevolking in mineur: de geliefde kunstenares Cherie is vermist. Dan wordt in het kasteel een lijk van een jonge vrouw ontdekt...

Cover:
We zien een vrouw die door een lavendelveld loopt. De cover vind ik mooie uitstraling hebben. Bovenaan staat de naam van de auteur Marelle Boersma gedrukt. met ondertitel Bestseller Auteur van Vals Alarm. Ik zou dit boek zeker oppakken, omdat ik weet dat Marelle boeken schrijft die je niet snel vergeet. Op het boek staat een roze label gedrukt met de tekst Ik vertrek. 

Mijn mening :
We kennen allemaal wel de tv- serie  Ik vertrek van tv. Ik vind het een hele onderneming om Nederland te verlaten en in het buitenland een nieuw leven te beginnen. Soms hou ik mijn hart ook vast, vooral als er ( kleine) kinderen ook meegaan.
Marella heeft met Chateau De Provence een boek geschreven wat zich afspeelt in Frankrijk. Julia en haar man luuc zijn getrouwd. Nu ze in een huwelijkscrisis zitten, besluiten ze om het roer om te gooien en  Nederland achter zich te laten en naar Frankrijk te verhuizen, waar ze elkaar twaalf jaar geleden elkaar hebben ontmoet. Een grote stap, maar ze hopen dat dit hun huwelijk kan redden om hun droom waar te maken. Ze zijn eigenaars van een kasteel waar nog het één en ander aan moet gebeuren. Ze willen gezondheidsweken organiseren en een winkeltje openen om schoonheidsproducten te verkopen. Wanneer Julia een paar weken na Luuc arriveert in Frankrijk wordt ze geconfronteerd met posters in het dorp. Een jonge vrouw met de naam Chérie wordt vermist. De bewoners reageren koel als ze weten wie Julia is. Wanneer er een lijk wordt gevonden gevonden in het kasteel van de jonge vrouw, belandt Julia in een grote nachtmerrie.


Marelle heeft , zoals gewoonlijk, de personages goed uitgewerkt. Julia die terecht komt in een nachtmerrie en van de ene emotie in de andere stuitert. Ze heeft vele vragen en eigenlijk weet ze diep van binnen het antwoord al. Wie kan ze vertrouwen? Ik weet niet wat ik had gedaan, als ik in Julia schoenen had gestaan. Ik denk toch wel heel snel  rechtsomkeer  en hop, terug naar Nederland. Maar wat als je droom toch sterker is om in Frankrijk opnieuw te beginnen?
 Ook de omgeving is tot in de details uitgewerkt: het kasteel, de lavendelvelden.. als je je ogen sluit dan zie je het gewoon allemaal voor je. Marelle weet als geen ander hoe het is om naar het buitenland te verhuizen. In het jaar 2015 vertrok zij met haar vriend Jan naar Portugal, waar ze schrijfvakanties organiseert.
 Ik vind dit boek geweldig geschreven, want ik vind de spanning alom aanwezig.Je wilt gewoon weten wat er met de vermiste vrouw is gebeurd. Je krijgt al snel vermoedens, maar ik zat toch mooi verkeerd. Ik zag het plot niet aankomen.
 Ik kijk nu al uit naar Marelle haar volgende boek, Ik vertrek een thrillerserie. Marelle heeft besloten om een reeks te schrijven. Deze eerste  Chateau De Provence in de reeks van de Ik vertrekboeken is mij goed bevallen. Ik zeg: kom maar op met de reeks, ik zit er klaar voor. 




Ik geef Chateau De Provence dikke 4 kraaien. 

Lydia

Geen opmerkingen:

Een reactie posten