zondag 8 januari 2017

Bianca's leesweken

Deze keer is het vanwege de feestdagen een periode van 2 weken geworden, dus bij deze wil ik iedereen nog een heel gezond, liefdevol en tevreden jaar toewensen, met natuurlijk veel tijd om aan je eigen leeswensen te voldoen!
De één wil graag twee boeken per week lezen en de ander is blij met één boek per maand, als je jezelf er maar heerlijk en goed bij voelt is het prima toch!
Het gaat niet om kwantiteit maar om kwaliteit, en dit geldt dan ook weer voor het soort boek wat je leest. Er zijn tal van soorten en smaken en gelukkig hebben we niet allemaal dezelfde smaak, zou voor schrijvers ook geen doen zijn bedenk ik me nu.

Van mij mogen de feestdagen trouwens best nog wat langer duren, ik houd van de sfeer en gezelligheid en iedereen is rond deze tijd toch wat liever voor elkaar.
Ik geniet enorm van de kerstboom die brandt, de kaarsjes aan en met een goed boek onder een fleecedekentje op de bank.
Zo heb ik de afgelopen twee weken de hele trilogie van Ad van de Lisdonk verslonden.
Meer dan duizend bladzijden absoluut leesgenot. Elk boek bevatte een hoge dosis avontuur, spanning met daarbij veel rondvliegende emoties, en dan bedoel ik ook allerlei emoties, verdriet, blijheid, liefde, ja deze schrijver heeft er een mooie serie van gemaakt. Mocht je deze boeken nog op je to read lijst hebben staan, lees ze dan wel alle drie en op volgorde.
Je begint bij Het Amazoneverbond, daarna pak je Het Amazoneoffensief op en je sluit af met Het Amazoneconflict.
Tussen het lezen door heb ik natuurlijk ook nog veel tijd door gebracht met mijn gezin en familie, naar de bioscoop, het Glazen huis gevolgd en daarna heel veel naar de Top 2000 gekeken en geluisterd.
Mijn man maakt traditiegetrouw tussen kerst en oud en nieuw een mega puzzel van J. van Haasteren, de muziek hard aan en puzzelen maar.
Op oudejaarsdag bied ik mezelf altijd aan om te werken op onze woonvorm en bak dan oliebollen voor de bewoners, dit is inmiddels een traditie geworden, een mens heeft niet veel nodig om gelukkig te zijn.
Momenteel lees ik een manuscript dus daar kan ik heel kort over zijn, dat blijft geheim!

Tot mijn volgende leesweek…..
Bianca



Geen opmerkingen:

Een reactie posten