zondag 8 januari 2017

Pjotr Vreeswijk blikt terug

Terugblikken

Allereerst de beste wensen voor 2017. Dat jullie maar een hoop spannende boeken mogen lezen en dat Thrillerlezers naar de vijfduizend leden mag groeien.

Net als iedereen blik ik terug op 2016, en net als iedereen zal ik zeggen dat het een bewogen jaar was. Een jaar van vreugde, blijdschap en spannende avonturen. Zo heb ik samen met mijn gezin een mooie reis naar Amerika gemaakt. Ik stuurde jullie daarover nog een gezellige blog toen we daar waren en ik ontving tijdens die vakantie de eerste beelden van de cover van mijn boek.
Maar er gebeurde nog meer. Ik belandde in het ziekenhuis en deed er ruim vier maanden over om weer een beetje fit te worden, mijn dochtertje ging voor het eerst naar de peuterspeelzaal, mijn vriendin kreeg een vast contract en ik mocht samen met mijn zoontje naar de première van Star Wars, Rogue One.

In 2016 werd ook mijn boek Masterplan gelanceerd. En hoe. Wat een reacties en wat een ervaring. Ik ontving tientallen recensies, stond zelfs eens in een lijstje van tienen (Hebban) en werd door een recensent vergeleken met Andy McNab. Terwijl de ene recensent de loftrompet speelde noemde een andere mij een amateur en vergeleek Masterplan met een schoolopstel.
Ik ontmoette veel nieuwe mensen, in het echt maar ook online. Ink, Miriam, Danielle en al die andere lieve dames van Thrillerlezers, schrijvers zoals Max, Marlen, Ika en Kim, bloggers, leesdames, Samenlezenisleuker en tal van andere internetkennissen. Wat een leuke nieuwe wereld, die boekenverslinders.
In 2016 werd Masterplan ook nog eens aan maar liefst twee leesclubs blootgesteld. Eerst bij jullie en later bij ThrillZone. Bij die laatste club won ik ook nog eens een award voor het beste debuut.

Vorige week stond ik samen met een collega wijkagent op het strand, zoals we de laatste negen jaren iedere laatste week van het jaar doen. Het was weer tijd voor de opbouw van het Scheveningse vreugdevuur. Het jaar was weer voorbijgevlogen, vonden we. We denken er vaak niet echt over na, maar het is waar: de tijd vliegt, dus laten we er het beste van maken.

Ik schrijf dit jaar een nieuw boek, sport, ga op reis en haal mijn klein- én groot vaarbewijs.  Wat zijn jouw plannen voor 2017?

Pjotr



Geen opmerkingen:

Een reactie posten