woensdag 25 januari 2017

Bianca leest lekker door

Zoals beloofd kan ik jullie iets laten weten over De hitte van de hel van Gard Sveen, ik heb hem uit en wat een top boek is dit zeg! Waar ik in het eerste deel soms iets of wat moeite had met de vele namen, is dit in dit tweede deel totaal niet aan de orde. Het thema is totaal anders en ook als je het eerste deel niet hebt gelezen is dat in dit geval helemaal geen probleem. Tommy Bergmann krijgt vooral te maken met de psyche van een mens. Moet wel bekennen dat ik daar vanwege mijn werk een speciale voorkeur voor heb. Gard Sveen is wat mij betreft met vlag en wimpel geslaagd, hij heeft zowel de cliĆ«nt als de psychiater op geweldige wijze beschreven. Je komt tot de conclusie dat we allemaal mensen zijn en iedereen wel eens fouten maakt. De hitte van de hel is een reuze spannende thriller met veel aandacht voor de psychologie en passende verwijzingen naar de Griekse mythologie. 

Als ik deze week niet lees ben ik veelal aan het helpen bij mijn schoonouders die op het punt staan te gaan verhuizen, of kijk als trouw tennisfan naar de Australian Open. Ondertussen probeert mijn jongste dochter voorzichtig of er op de vele kleine watertjes bij ons in de buurt en beetje geschaatst kan worden, het kan helaas een keertje, daarna is het alweer te veel aan het dooien.

Na een dagje niet lezen start ik in Kleine zwarte leugens van Sharon Bolton, inmiddels zit ik alweer helemaal in het verhaal en ben zeer benieuwd wat me allemaal nog te wachten staat. Ik heb een aantal jaren geleden Zielsgeheim van S.J Bolton gelezen en dat boek is me prima bevallen, dus heb ook van dit boek wel hoge verwachtingen, ik hoop dat ze waar gemaakt worden.
Verder heb ik afgelopen zaterdag heerlijk gegeten met het team maar daar weten jullie inmiddels alles al van.
Nou.. na een dagje dozen uitpakken, duik ik lekker met mijn boek op de bank en horen jullie me volgende week weer.

Groetjes en fijne (lees)week allemaal
Bianca


Geen opmerkingen:

Een reactie posten