vrijdag 27 januari 2017

Amanda's Leesweek

Het allerbeste nieuws kwam afgelopen vrijdag. Ik moest mijn scriptie nog verdedigen en was doodnerveus (as always..). Presenteren is niet zo mijn ding.. Presentatie verliep niet helemaal zoals het moest en was uiteraard op den duur mijn tekst kwijt, maarrrrrr…… IK BEN GESLAAGD!!!!!! Zoooo ontzettend blij en opgelucht nu!! 22 februari nog even mijn diploma ophalen en dan stop ik voorlopig eens even met studies! Dus al met al heb ik een heerlijk weekend gehad! 
Als beloning gingen we uit eten met de teamleden van Thrillerlezers! (waarvan de helft ongeveer ziek, zwak en misselijk was..) en hier kreeg ik nog een super leuke verassing, een ENORME bos met tulpen! Super lief! :-D Eten was heerlijk en we hebben heerlijk kunnen kletsen met elkaar. Al met al een geslaagde dag.

Levend bewijs van Annet de Jong is uit. Boeiende thriller met een bijzonder onderwerp. Ik heb het boek met plezier gelezen!
Hierna was ik begonnen in Ontspoord van Michael Katz Krefeld, een Deense thriller over een rechercheur die momenteel geschorst is van zijn werk. Waarom dat is, daar ben ik nog niet achter. Het las lekker, maar toen kwam er een ander boek tussendoor wat even voorrang nodig had, dus dit boek pak ik later weer op om verder te lezen!

Het boek wat even voor moest gaan was Rode sneeuw van Jørn Lier Horst, ook weer een lekker Scandinavisch boek. Het is een zevende deel in een serie, maar in Nederland het eerste deel wat vertaald is. Van mij mogen er meer komen in ieder geval! Erg fijn boek, lekkere spanningsopbouw en mooi omschrijvingen van de omgeving. Er spelen eigenlijk meerdere verhaallijnen waaronder een behoorlijk mislukte inbraakgolf in een stel vakantiehuisjes. Mijn recensie verschijnt binnenkort!

Toen heb ik als tussendoortje even Spiegeling van Isa Maron gelezen. Nou ja, dat is echt een tussendoortje. 44 pagina’s, dus zo uit. Maar ook het verhaal was voor mij een tussendoortje, gaat over mensen in het heden, verleden en de toekomst die door de tijd kunnen reizen (spiegelen) om zo een aanslag op de koning te voorkomen. Niet zo mijn ding, maar leest vlot. Wordt nergens echt spannend, maar dat is ook best moeilijk in zo’n klein boekje.
Ik ga nu mijn Michael Katz Krefeld weer oppakken om deze verder uit te lezen! Wat daarna volgt weet ik nog niet zeker, maar ik denk dat dat In wolfskleren gaat worden. Weer al zo’n lekkere Scandinavische (als ik de goeie berichten mag geloven over dit boek.), ik ben wel helemaal into Scandinavië op het moment!


Groetjes Amanda

Geen opmerkingen:

Een reactie posten