woensdag 28 december 2016

Bianca over dit jaar


Mijn leesjaaroverzicht.
Wauw zeg, het jaar is nog niet helemaal uit en mijn teller van gelezen boeken staat nu op 89, ik had zelf geschat dat ik de 75 zou halen, maar zelfs daar ben ik ruim overheen gegaan. Het grootste deel heb ik gelezen sinds ik lid ben van team Thrillerlezers.
Het is niet dat de druk opgevoerd wordt, maar mijn hebberigheid wordt steeds groter, het lijkt wel of ik elke thriller die verschijnt moet lezen, verslavend gedrag volgens mij! En wat zijn er dit jaar toch weer veel fantastische boeken verschenen, maar wat heb ik dankzij Thrillerlezers ook veel nieuwe schrijvers ontdekt.
Ik ben dit jaar onder andere gestart met de serie van Michael Robotham, wat een topschrijver zeg! Daar ga ik zeker in 2017 mee verder. Verder heel de serie van De Noordzeemoorden verslonden, ook stuk voor stuk toppers met als kers op de taart dat ze zich allemaal in Nederland afspelen, extra leuk.
Als ik mijn gelezen lijst terug kijk zie ik dat ik ook veel boeken van Tami Hoag heb gelezen, en ik vind het nog steeds jammer dat er van haar geen boeken meer vertaald worden, nog eentje en dan heb ik ze helaas allemaal gelezen.
Oh ja, ik moet ook zeker niet vergeten te melden hoe goed de boeken van Claire McGowan zijn, de drie boeken van haar zijn echt stuk voor stuk pareltjes, en dan ook niet te vergeten de serie van Nele Neuhaus. 
Verder vind ik het heel jammer dat ik van James Patterson met De vijftiende affaire begonnen ben, normaal gesproken stap ik eigenlijk niet van mijn tik af om half in series te beginnen, maar dit boek kwam via Thrillerlezers op mijn pad en het was niet te doen om dan nog even 14 boeken te gaan lezen, maar wat een topper vond ik dit zeg. Ik denk dat dit de eerste serie wordt waarvan ik in 2017 delen terug ga lezen, de serie is te goed om te verwaarlozen. Ik twijfel zelfs of ik deze boeken niet beter ga vinden als de Karen Rose-boeken en dat wil wat zeggen. Karen Rose hoort al een hele tijd tot mijn favoriete schrijfsters, de combi van spanning en romantiek vind ik heerlijk om te lezen.
Verder zijn er nog wel wat boeken die ik niet echt zo super vond, maar dat zijn allemaal standalone boeken die ik maar snel uit mijn geheugen gewist heb.
Als je mij vraagt waar ik het liefst lees, is mijn antwoord eigenlijk superkort: overal, als ik maar kan lezen. Heb natuurlijk wel wat voorkeuren zoals onder een dekentje op de bank, in bad, in bed en in de zomer lekker in de tuin. Heb mijn boek of ereader ook altijd in mijn tas want stel je voor dat ik me ergens even ga vervelen.
Verder wil ik nog graag even kwijt dat Thrillerlezers mijn leeshobby enorm heeft verrijkt en ik heb door de club ook geweldige lieve, leuke, aardige nieuwe mensen leren kennen die eigenlijk net als ik ziekelijk veel lezen, we begrijpen elkaar en dat is zo’n heerlijk gevoel.

Bianca

Geen opmerkingen:

Een reactie posten