woensdag 19 oktober 2016

Wat leest Bianca allemaal de laatste tijd?

Tjonge jonge wat een heerlijk weer is het toch nog zeg…. Afgelopen weekend een dag met mijn dochter op het voetbalveld in Haarlem doorgebracht, vanuit Tholen zo’n ruim 150 km, gelukkig niet voor niets want we hebben de verdiende 3 punten mee naar Zeeland genomen, maar dat terzijde.
Gelukkig gaan we altijd met de bus dus kan ik lekker onderweg lezen, de zondag gebruikt om nog lekker in de tuin te lezen en een flinke wandeling rondom Tholen te maken.
Zaterdag het laatste stukje van Indra van Sterre Carron gelezen zodat ik aan Gotcha kan beginnen zodra deze op mijn pad komt en dat is hopelijk heel snel. Wat een fantastisch boek is Indra zeg, het was mijn eerste kennismaking met Rani Diaz bedacht door Sterre Carron maar zeker niet mijn laatste. Een boek dat naar mijn idee alles in zich heeft wat een thriller nodig heeft. Spanning, angst en vooral veel emoties.

Daarna gelijk verder gegaan in Moordvrienden van Nele Neuhaus, een boek wat ik hoog op mijn verlanglijstje had staan, en via thrillerlezers dus behoorlijk snel in mijn bezit heb gekregen, dank je wel daarvoor Ink.
Een tijdje geleden is De onbeminde vrouw van deze schrijfster in het Nederlands uitgekomen, gelukkig was het me daarvoor nog niet gelukt iets van  Nele in mijn handen te krijgen want ik heb nu de mogelijkheid ze lekker op volgorde te lezen. Dat is wat ik met series het liefste doe zodat ik de persoonlijke levens van de hoofdpersonen, in dit geval Pia KirKirchhoff en Oliver von Bodenstein goed kan volgen. Ik voel me tijdens het lezen ook echt deelgenoot van hun levens, heerlijk gevoel is dat.
Het boek komt zeker vandaag nog uit dus de recensie zal ook snel op het blog verschijnen.

Verder ben ik afgelopen week eens met mijn zus naar de bioscoop geweest om te zien dat de film van The girl on the train erg mooi verfilmd is. Zij had het uitje van de personeelsvereniging aangeboden gekregen en ik heb de film uitgekozen, mooie deal toch? Ik heb het boek al een hele tijd geleden gelezen maar ook dat vond ik zeker de moeite waard.
De film wordt veelal verteld vanuit de beleving van Rachel, eigenlijk precies zoals ook in het boek gebeurde. Een aanrader voor iedereen die het boek met plezier heeft gelezen. De film laat je het beklemmende gevoel wat ik ook tijdens het lezen ervaarde voelen.
Ik moet wel eerlijk bekennen dat als je het boek niets vond de film je waarschijnlijk ook tegen gaat vallen, denk dus even 2x na of je dat wel moet gaan doen. Heb je het boek niet gelezen dan is de film helemaal een verrassing, maar dan is hij nog prima te volgen (zegt mijn zus )
Zodra de recensie van Moordvrienden een feit is ga ik snel in Kwijt van Anja Feliers beginnen, een cadeautje van uitgeverij Lannoo in ruil voor een recensie. Van deze schrijfster heb ik nog helemaal nooit iets gelezen en ben dus reuze benieuwd wat ik ervan ga vinden.
Heb helaas geen tijd om Zuur (wat overigens wel geadviseerd wordt) ook nog even tussendoor te lezen want er liggen nog veel te veel andere goede boeken op me te wachten.

Ik wens jullie allen weer veel leesplezier en tot snel maar weer!!

Bianca

Geen opmerkingen:

Een reactie posten