zondag 25 september 2016

Boekpresentatie Zonder jou van de zusjes Van Gastel

22 september is het eindelijk zover: ik ga voor het eerst naar een boekpresentatie. Heb er enorm veel zin in!
Dit betekent dan voor mij ook gelijk mijn eerste kennismaking met Ink, 2 vliegen in 1 klap zullen we maar zeggen.

Vanuit Tholen ben ik binnen veertig minuten op mijn plaats van bestemming, de miniboekenhandel van Ink, ik kijk eerst eens even mijn ogen uit.
Onder het genot van een bakje koffie beginnen we te kletsen en al snel blijkt dat we op moeten schieten om op tijd in het centrum van Breda te zijn, genoeg gespreksstof dus.
De presentatie vindt plaats in de Grand Theatre boekhandel, een mega splinternieuwe boekhandel die menig boekhandelaar jaloers zal maken. Een theater omgebouwd tot boekhandel, echt geweldig! We worden ontvangen op het bijbehorende terras waar Flemming de sfeer erin brengt met zijn zangtalent.

Ink en ik gebruiken de inlooptijd om de boekhandel eens even heel goed te bekijken, ik heb nog nooit zoiets gezien, er is veel sfeer, uitstraling, drank en vooral heeeeel veel boeken.
Daarna worden we met zijn allen naar boven geleid waar de presentatie in een gezellig sfeervol zaaltje plaats gaat vinden. Ik heb nog geen vergelijkingsmateriaal maar blijkbaar is de opkomst goed, er zijn ook een paar leuke collega auteurs van de familie van Gastel aanwezig waaronder Ingrid Ooninckx en Thomas Olde Heuvelt.

De inleiding wordt natuurlijk verzorgd door Harper Collins en daarna mag Grietje (bekend van het boekenpanel van DWDD) als eigenaresse van de boekhandel het interview doen met de dames.

Voor Priscilla van Gastel is Zonder jou haar allereerste boek en Chantal is bij de meesten van ons al bekend als fantastische feelgood schrijfster (is mijn mening). Ik heb al haar eerdere boeken met enorm veel plezier gelezen en Chantal heeft met haar schrijfstijl keer op keer mijn gevoelige, maar zeker ook humoristische snaar weten te raken.
Ik ben dan ook zeer benieuwd of haar dit met deze thriller ook gaat lukken, ik vermoed dat er nu een mooie combi van spanning, romantiek en psychologie is geboren.
Voor beide zussen een spannend moment maar er werd al voorzichtig kenbaar gemaakt dat er een grote kans is dat dit schrijversduo een vervolg krijgt. De vriendschap tussen de zussen heeft er met het schrijven van dit boek niet onder geleden, de hechte band is er nog steeds. Priscilla heeft de start van Zonder jou gemaakt en Chantal is er iets later ingesprongen. Het plot was er overigens eerder dan het boek, dat heeft al een tijdje zitten broeden. Buiten dit nieuwe project is Chantal ook vast van plan om door te gaan met feelgoods schrijven, gelukkig maar!

Zonder jou heeft een mooie pakkende kaft die er zeker uit zal springen ten opzichte van andere thrillers, omdat hij juist zo licht is.
Over het verhaal werd natuurlijk niet al te veel losgelaten omdat iedereen het boek gewoon moet lezen, maar diegenen die dit al hadden gedaan waren het er in ieder geval over eens dat het een beklemmend verhaal is dat onder je huid gaat zitten.
Wat me erg is bijgebleven van dit interview is dat de dames de openingszin van het boek pas op het eind hebben geschreven, ik zal hem dus zeker drie keer lezen.
Ik hoop van harte dat Chantal er samen met haar zus Priscilla in geslaagd is om de grote schare feelgood lezers die ze heeft opgebouwd over de streep te trekken om nu ook een thriller te lezen. Volgens mij zal dat het leesplezier van velen een enorme eye opener geven, die zal gaan smaken naar meer.

Na de presentatie nemen de dames beneden alle tijd om onze boeken te signeren, op de foto te gaan en vragen te beantwoorden daar waar die er zijn.
Ink en ik drinken samen nog gezellig een heerlijke latte macchiato en een cappuccino op het terras vlak in de buurt, want laten we wel wezen, het is dan wel 22 september maar het is nog heerlijk terrasweer en we gaan daarna zo blij als een kind weer op huis aan.
Ik weet in ieder geval wat ik de komende dagen ga doen en jullie horen zeker heel snel wat ik van het boek vond.


Groetjes Bianca





Geen opmerkingen:

Een reactie posten