donderdag 1 september 2016

100 jaar Hercule Poirot in Amsterdam

In Amsterdam vindt van 2 tot en met 25 september het grootste boekenevent plaats in het kader van Het jaar van het boek.
Voor ons Thrillerlezers is de avond  100 jaar Hercule Poirot  interessant. Wat gebeurt er op deze avond?
Natuurlijk wordt er gesproken over Hercule Poirot. Die natuurlijk bekend is geworden door de boeken van Agatha Christie. 
Een paar jaar geleden werd Sophie Hannah door de erfgenamen van Christie gevraagd een vervolgverhaal te schrijven, wat De Monogram moorden werd. Dat beviel zo goed dat er een tweede deel uitkomt dat De nieuwe erfgenaam heet. Hannah is aanwezig op deze avond. In het interview zal het gaan om hoe het is om in de voetsporen te treden van zo'n beroemde schrijfster. Waar moet ze opletten als ze een verhaal over Poirot schrijft?

Tevens zijn er dezelfde avond enkele Nederlandse thrillerschrijvers aanwezig uit de stal van The House of Books. Zowel Michael Berg, Isa Maron en Ilse Ruijters zullen vertellen hoe zij een spannend boek schrijven. Van Ilse Ruijters weet ik inmiddels hoe zwaar de bevalling tot het tweede boek was. Leuk om haar verhaal live te gaan horen. Als ik haar was, zou ik nooit meer aan een derde boek beginnen. Voor dat men hierin wat anders leest dan dat ik het bedoel: omdat het zo veel versies waren geworden voordat men allemaal tevreden was over het resultaat. Er zijn heel wat mensen, waaronder ik, die uitkijken naar het tweede boek van Ruijters.
Isa Maron meldde onlangs op facebook dat de 100.000 woorden bereikt waren. Haar Eindspel moet in november gaan verschijnen. Ze zal er vast wat over gaan vertellen.
Maar woon je in Amsterdam of in de omgeving, zou ik zeggen kom lekker naar deze interessante avond. Wij komen vanuit Zeeland en Brabant afgereisd naar boven om bij deze ontmoeting met Sophie Hannah te zijn.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten