woensdag 3 augustus 2016

Wat las de freule de afgelopen tijd?

Leesweken...

Heb ik nog iets gedaan afgelopen periode? Niet veel bijzonders eigenlijk, veel werken vooral. Daarnaast ben ik weer maar eens een dagje wezen ontspannen met Brenda, bij de Zwaluwhoeve deze keer. We hadden de warmste dag uitgekozen om naar de sauna te gaan. Dus eigenlijk hadden we verwacht dat het heel rustig zou zijn… Niks is minder waar! Zo druk! Dat hadden we nog niet eerder meegemaakt! Ondanks dat het zo druk was hebben we ons wel prima kunnen vermaken daar. Lekker in de zon een boek lezen lukt al gauw. ;-)


Verder hebben we afgelopen zaterdag een feestje gehouden voor de vrienden in verband met de verjaardag van mijn vriend en mij. Heel gezellig en weeral zo verwend! Nog een bol.com bon ontvangen, een boekenbon en een mooi schilderij/handgemaakt doek van stof (afkomstig uit Panama). Heel bijzonder!

Heb ik dan ook nog gelezen? Ja best veel eigenlijk. In mijn vorige leesweek was ik nog bezig in Ik zie, ik zie van Karen Sander. Deze is allang uit. Heerlijk spannend vervolg met Stadler en Monatrio. Benieuwd naar deel 4!
Daarna heb ik mij gewaagd aan Het Vervloekte huis van Lydia van Houten. Ik was heel benieuwd, door de zo uiteenlopende recensies, wat ik ervan zou vinden. Haar eerste boek, Doodstil, kon mij wel bekoren. Dit boek, helaas een stuk minder. Het is een goed verhaal, maar de uitwerking was niet geweldig helaas. Mijn recensie zal binnenkort op het blog te lezen zijn.
Toen ben ik begonnen in een Young Adult, De Geest, van S.J. Paul. Het tweede deel in de Eilanden-serie. Het verhaal gaat hier verder wanneer Stef en de andere overlevenden van Het Eiland weer in de bewoonde wereld zijn. Ze moeten allemaal tests ondergaan en lessen volgen om te re-integreren in de ‘echte’ wereld. Ondertussen wordt Stef geplaagd door hevige nachtmerries. Of zijn het geen nachtmerries? Leuk vervolg. Mijn recensie volgt nog.

Hierna heb ik de volgende thriller opgepakt. Ik had hier al een aantal heel goeie recensies over voorbij zien komen, dus was hier nieuwsgierig naar. Ik heb het over Zusjes van Chevy Stevens. Spannend boek, goeie opbouw, wel beetje naïeve hoofdpersonen. Maar wel een goed boek.

Nu ben ik bezig in het boek voor de nieuwste leesclub, Ibiza van Kiki van Dijk. Hier kan ik nog weinig over zeggen, want ben nog maar net gestart. Maar de cover ziet er leuk uit in ieder geval. Ik ben benieuwd!
Nou, dat was het weer, een redelijk gevulde leesweek deze keer! Tot de volgende!

Groetjes Amanda

Geen opmerkingen:

Een reactie posten