donderdag 25 augustus 2016

De vakantiekoffer van Jan Kouwenhoven

1 Waar ga je heen op vakantie?
Naar het eiland waar we al 18 jaar verliefd op zijn: Lanzarote. Als we daar zijn bestaan zorgen even niet, of anders nemen ze plaats ver op de achtergrond.


2 Welke boeken gaan er mee in de vakantiekoffer?
Deze vakantie geen één. Omdat mijn vrouw ongeneselijk ziek is willen we voornamelijk veel leuke dingen doen met onze drie kinderen. Genieten van het Spaanse leven, zon, zee, strand en vooral van elkaar. Zoveel mogelijk mooie herinneringen sparen nu het nog kan, en dat zal ons lukken ook.

3 Welk boek raad jij ons aan om in de vakantie te lezen?

Het is een beetje als je eigen kind promoten bij talentenjachten, maar ik zou graag ‘Als littekens jeuken’ onder de aandacht willen brengen. Een spannende roman die in twee tijdslijnen gaat over seksueel misbruik, ziekte, pesten en wraak. In het verleden begint het bij de jeugd van Freek die al op jonge leeftijd zijn vader verliest en kort daarna seksueel wordt misbruikt door zijn oom. In het heden vecht Freek met zijn geweten, probeert hij geforceerd zijn jonge zoon te beschermen en verschijnt plotseling een vrouw in zijn leven die hij in de kindertijd het leven zuur heeft gemaakt. Daarbij moet hij opnieuw dealen met die rotziekte nu zijn vrouw Eva voor de tweede keer te maken krijgt met borstkanker.
Op deze blog schreef Juul in haar recensie: ‘Ik heb boeken gelezen met het labeltje thriller die die naam veel minder verdienden dan dit boek’. Het maakte mij erg trots want ik wilde niet het zoveelste boek schrijven over deze zware onderwerpen, maar omdat een lezer vooral leesgenot wil hebben, wilde ik dat deze onderwerpen onderdeel werden van een spannend verhaal.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten