donderdag 25 augustus 2016

De vakantiekoffer van Bram DeHouck


1 Waar ga je heen op vakantie?
Ik ga op vakantie naar Deventer en naar Trier. Onlangs was ik voor een lezing in Deventer, en het was er zo leuk dat ik meteen een vakantie heb geboekt. In Trier loopt er een tentoonstelling over de Romeinse keizer Nero. Ik ben erg geïnteresseerd in het Oude Rome, dus dat was de ideale gelegenheid om deze Duitse stad te leren kennen.

2 Welke boeken gaan er mee in de vakantiekoffer?
Momenteel lees ik 'Tot ziens daarboven' van Pierre Lemaitre. Het is een roman over een bijzondere vriendschap tussen twee veteranen. Het is geen thriller, maar je merkt dat Lemaitre een thrillerschrijver is. Hij schrijft met veel kunde, hij weet de aandacht vast te houden en hij heeft een goed oog voor de kleine kantjes van de menselijke soort. Ik heb ook zijn trilogie Irène/Alex/Camille in huis.


Naar Trier neem ik wellicht Lustrum van Robert Harris mee, het tweede deel van zijn Cicero-trilogie. Het boek ligt al een eeuwigheid op mijn Nog te lezen-stapel, en het wordt tijd het daar eens af te halen. Het perfecte leesvoer dus als ik in Romeinse sferen verkeer.



3 Welk boek raad jij ons aan om in de vakantie te lezen ?

Om bij Pierre Lemaitre te blijven: ik heb erg genoten van zijn thriller Alex. Blijkbaar is dat wel het tweede deel uit zijn trilogie, dus begin je misschien beter aan Irène, het eerste deel. Dat ga ik ook doen binnenkort!
Alvast een prettige leesvakantie!

groeten
Bram

Geen opmerkingen:

Een reactie posten