dinsdag 23 augustus 2016

De vakantiekoffer van Greet Slikker

Waar ga je heen op vakantie?

Dit jaar gaan Mark en ik niet echt op vakantie. Waar het lukt een (lang) weekend in Nederland (onder andere Limburg en Drenthe staan op ons lijstje). Gezien de bedrijfsactiviteit van GREAT-Vakantiehuizen is het in het hoogseizoen niet handig om op vakantie te gaan;-). In oktober heb ik het jaarlijks terugkerende evenement: zussenweek. Daar kijk ik al weer erg naar uit! Mijn jongste zusje heeft een prachtige vakantiebungalow in Drenthe, waar we ons een week lang kostelijk vermaken. Niets moet, alles mag. Veel praten, lachen en chillen. Kortom: Top!!


Welke boeken gaan er mee in de vakantiekoffer?

Het boek dat op dat moment op mijn nachtkastje ligt. Ik lees eigenlijk alleen nog voor het slapen gaan en daardoor doe ik wel heel lang met een boek. Nu ligt “Made in Sweden” van Roslund Thunberg op mijn nachtkastje. Een heel dik boek, dus wie weet komt dit boek nog in mijn koffer terecht.
Verder neem ik natuurlijk het boek op mijn laptop mee. Dit zal altijd een boek zijn dat nog niemand anders gelezen heeft, omdat het nog niet is uitgegeven. Schrijven is voor mij ook absoluut vakantie. Er zijn altijd momenten die ik perfect kan vullen met nieuwe hersenspinsels, zoals de vroege ochtend.


Welk boek raad je ons aan om in de vakantie te lezen?

Als je Hemelsblauw al gelezen hebt, dan is voor mij “Vogelman” van Mo Hayder de ultime thriller. Ik heb ook enorm genoten van de Millennium Trilogie. Die leest heel ontspannen snel weg. Wordt het een echte leesvakantie, dan de hele Harry Potter serie achter elkaar. De nieuwste van Karin Slaughter mag natuurlijk altijd.

Ik wens iedereen een heerlijke vakantie en heel veel leesplezier!!



Liefs,
Margreet Slikker

Geen opmerkingen:

Een reactie posten