maandag 22 augustus 2016

Wat zit er in de vakantiekoffer van Melissa Skaye?

Melissa mobiliserend
Zomervakantie. Die van ons begint al als we met meerdere auto’s achter elkaar de straat uitrijden. Omdat wij meestal met familie op vakantie gaan,(gezellig!) is het altijd weer uitzoeken waar naartoe en vooral hoe we dat gaan doen. Wat de wensen zijn. Manlief wil water, niet alleen om te zwemmen en te varen (bootje en buitenboordmotor moeten ook mee in de al overvolle auto) maar ook om te vissen. (dus ook hengels en toebehoren). Je denkt aan de oudere kinderen, maar ook zeker aan de jongere. Van vier jaar tot en met twintig en het moet leuk zijn voor allemaal. Wordt het weer eens Italië? Frankrijk? In totaal blijken we dit jaar met veertien man/vrouw te gaan en is een geschikt, betaalbaar huis of knappe stacaravan vrij moeilijk te vinden. Ik wil toch zeker dat mijn lieve ouders een beetje knap zitten, ja toch? Dus geen tent, iets dat ik zelf al een gruwel vind… Misschien ben ik een beetje verwend, dat kan. Na lang zoeken (lees: uren surfen op héél veel websites terwijl ik met zuslief aan de telefoon hang) komen we toch op het meest handige en leuke voor iedereen: een veertienpersoons villa op een Roompot vakantiepark in Cochem, Duitsland. Daar zijn wij met ons gezin al eens met vrienden geweest, we kennen daar goed de weg, Cochem is prachtig (je waant je in Italië) er is een enorm zwembad in de buurt en voor de kleintjes die meegaan is er amusement te over, plus een zwembad op het park. Voordeel is ook: met vijf uurtjes, inclusief pauzes, ben je er.

Aangezien mijn twee witte katten, Toby en Bobby, nooit op straat komen (beveiligde tuin) en vrijwel nooit alleen zijn, kun je hen niet afschepen met een keer per dag een buurman die hen voert en even een aai over de bol geeft. Trouwens: voor geen goud dat ik hen alleen laat, ik zou geen rust hebben. De heren gaan dus naar een kattenhotel (waar ik uiteraard uitvoerig heb rondgelopen) en ja, daar gaan de heren het naar de zin hebben. Dat geeft mij rust, ik hou van mijn mooie monsters. Zij blij, ik blij.

Ik kom vaak niet aan lezen toe als ik aan het schrijven ben. Om de voor de hand liggende reden: bang onbewust dingen over te nemen, maar mijn hoofd zit ook alleen maar bij eigen werk en van genieten is dan toch geen sprake. Dat is ook het mooie van vakantie: lezen! Vroeger zeulde ik stapels boeken mee (als het nergens paste nam ik de tas bij mijn voeten), nu is het toch makkelijker met een e-reader. De boeken die ik zeker in het Duitse zonnetje (ik blijf graag positief) wil lezen: Black eyed Susans van Julia Heaberlin en Gerechtigheid van James Patterson. Mocht jij, lieve lezer van dit blog, een tip willen, weet ik wel een paar lekkere boeken om op je welverdiende vakantie te lezen. Screenshot, een rollercoaster van spanning en mysterie, geschreven door negen auteurs waaronder Judith Visser. Twee hoofdstukken zijn van mijn hand. Een thriller om in één ruk uit te lezen. In oktober van dit jaar verschijnt het 3e deel van mijn VT-reeks, Verleden tijd. Heb je deel 1 Virtuele tango en deel 2 Verboden tranen nog niet gelezen, kun je daar mooi mee in het zonnetje (ik blijf nog steeds positief) zitten. Ze zijn er ook als e-book.



Wat je ook kiest: enjoy de zomervakantie! 

Melissa

Geen opmerkingen:

Een reactie posten