dinsdag 12 juli 2016

Jennefer Mellinks nieuwe boek is uit! En wij stelden haar een paar vragen..

Hoe was het toen je het nieuwe boek kreeg?
Een enorme verrassing, want eigenlijk zou Gevarenzone 7 juli verschijnen, maar dat werd iets later. Ik had het boek voor de zekerheid via Bol.com besteld, zodat ik het als eerste in huis zou hebben (bij mijn vorige boeken hadden de mensen die het via bol hadden gereserveerd eerder in huis dan ikzelf!). Enfin, zaterdag om 10 uur ’s morgens kreeg ik een automatisch mailtje van bol dat mijn bestelling klaarstond voor verzending. Dus ik dacht: ‘dan heb ik het boek dinsdag’, maar bij thuiskomst ’s avonds lag de enveloppe op de deurmat! Dat was nog eens leuk thuiskomen. De verpakking heb ik eraf gescheurd en dolblij heb ik het boek doorgebladerd en door mijn handen laten gaan. En wat is het een prachtig boek geworden! Er viel ook nog een mooie folder uit van Clavis, waarin alle drie mijn boeken heel mooi worden uitgelicht, dus dat was dubbel feest.


Waarom is deze weer beter dan de vorige?
Deze is weer totaal anders dan de vorige twee. Gebroken was een heel spannend boek, Kwaad bloed neigde naar whodunit en Gevarenzone is juist weer een beklemmend verhaal. Precies zoals de cover uitbeeldt, eigenlijk. Ik heb mijn best gedaan een origineel verhaal te verzinnen met een onvoorspelbaar einde, want dat is bij ieder boek mijn doel.


Welke groep zal het aanspreken?
Het is geschreven voor jongeren, maar het zal volwassenen zeker ook aanspreken. Gebroken en Kwaad bloed zijn ook door volwassenen gelezen en uit de beoordelingen en reacties blijkt dat mijn boeken ook bij deze doelgroep heel goed in de smaak vallen!


Is het leesbaar vlak voor het slapen gaan?
Ja hoor, maar op eigen risico. Als je nachtmerries krijgt, ben ik niet aansprakelijk te stellen voor de verloren uren slaap ;)


Ooit zelf een ouijabord gebruikt?
Nee, en dat is een heel bewuste keuze. Je zou kunnen zeggen dat je het zelf moet doen om te kunnen ervaren waar je over schrijft, maar mijn fantasie wist er ook heel goede raad mee. Daarnaast heb ik me er natuurlijk wel in verdiept door erover te lezen en te praten met mensen die het wel hebben gedaan.



Waar gaat Gevarenzone over?

Pip wil uit huis. Ze heeft voortdurend ruzie met haar moeder, die haar elke dag weer de huid vol scheldt omdat ze gestopt is met haar opleiding. Op een mooie dag in september lijkt alles op zijn pootjes terecht te komen: Pip vindt een leuke baan én een eigen huisje. Maar dat huis is niet zo geweldig als het lijkt. Nadat Pip en haar vrienden een ouijabord hebben gebruikt, gebeuren er allemaal vreemde dingen: spullen verdwijnen of gaan kapot en er gaat zelfs iemand dood, zoals het ouijabord al had voorspeld. Pips nieuwe leven verandert in een regelrechte hel. Wie heeft het op haar voorzien? Is het iemand van haar vrienden die haar in de maling neemt? Zijn het kwade geesten? Of zijn het spoken uit haar verleden?

Een spannende en beklemmende thriller over een droom die in een nachtmerrie verandert. Voor lezers vanaf 16 jaar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten