maandag 11 juli 2016

De vakantiekoffer van Nathalie Pagie

Wat leest Nathalie Pagie op vakantie?

Wat kijk ik uit naar de vakantie! Het is de laatste maanden erg druk geweest: gezin, schrijven, werken, sporten, verbouwplannen en ook nog gezellig proberen te doen… pfff! Ik tel dan ook de dagen tot ik met een boekje in de zon kan gaan zitten. Om met Douwe Bob te spreken: Slow down! Nou graag ;)


Aruba
En wat zou ik graag nog een keer naar Aruba gaan! Het eiland waar 'Paradijsvogels' zich afspeelt. Het is alweer een hele tijd geleden en ik ben benieuwd of het er nog is, zoals ik voor me zie. De zon, met verkoelend windje, de zee, het eten en de relaxte sfeer spreken me erg aan. Maar dat zit er dit jaar niet in. Deze zomer staan voor ons Bretagne en Zeeland op het programma, zoals al een aantal jaren het geval is. In Bretagne bezoeken we familie en ik ken het er inmiddels aardig goed. Prachtige ruige kust, ideale setting voor een spannende thriller. Het zou zomaar kunnen dat Tara & Diego, de hoofdpersonen uit Paradijsvogels, daar nog eens terecht komen :-)

De wereld rond
Overigens ben ik het hele jaar door op vakantie, want mijn verhalen spelen zich vaak af op een locatie in het buitenland. Dus ook al zit ik gewoon in mijn tuinhuis, in gedachten reis ik de hele wereld rond. Maar goed, wat lees ik op vakantie? Natuurlijk gaan er een paar boeken mee. Op mijn stapeltje om mee te nemen, liggen nu:

Lieve Mama, van Esther Verhoef. Ik ontmoette haar op de Avond van het Spannende Boek, toen ze de Gouden Strop kreeg voor dit boek. Sympathieke vrouw en uiteraard een voorbeeld voor me, als zeer succesvol thrillerschrijfster. Lieve Mama heb ik daarna meteen gekocht en ik kan niet wachten!

Piep zei de Muis en Pluk een Roos, van M.J. Arlidge. Ook deze auteur heb ik ontmoet, toen hij voor een serie interviews in Amsterdam was. Zijn eerste, 'Iene Miene Mutte',  heb ik gelezen en vond ik erg spannend. Ik ben vooral enthousiast over hoofdpersonage Helen Grace – heel interessante vrouw – en daarom heb ik Matthew gevraagd hoe deze vrouw is ontstaan. Hij vertelde honderduit en met emmers vol inspiratie (en een gesigneerd boek uiteraard) kan ik aan de slag!

De nieuwe Harlan Coben heb ik net gekocht, die moet zeker mee, net als Vector van Simon de Waal, het geschenkboekje tijdens de Spannende Boeken Weken.

Jij zegt het, van Connie Palmen. Ik lees niet alleen maar thrillers, al zijn ze wel mijn favoriete genre (verrassend!). Dit boek lijkt me fijn voor de afwisseling. Connie Palmen won er de Libris Literatuurprijs mee en ik hoor goede verhalen over dit boek.

Ik weet nu al dat ik ze niet allemaal uit krijg deze zomer, dus er zullen er vast een paar doorschuiven. Maar lezen is heerlijk, vooral in de vakantie en daar ga ik zeker van genieten. Om daarna weer verder te schrijven aan mijn eigen boek, want dat is nog 10 keer lekkerder!


Ik wens alle Thrillerlezers een zalige zomer!'



Nathalie 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten