zaterdag 9 juli 2016

De vakantiekoffer van Miriam

De oudste wilde wel weer naar Texel, net als vorig jaar. Voor de draak maakte het niks uit, als we maar 'op pakantie' gaan. Texel was wat ons betreft ook prima, maar daar bleek niet echt meer iets beschikbaar (lees: het was heeel duur), dus dat ging het niet worden. We gaan iets verder van huis dit jaar. Noordelijker. 
Friesland. 
Anjum, om precies te zijn. We hebben daar een huisje geboekt in een vakantiepark, schoonmoeder gaat ook mee (voor sommige mensen de HEL, maar in ons geval heel gezellig en ook makkelijk in verband met de kinderen haha). Ik heb er zin in! Nog even geduld, want we gaan pas in augustus, maar goed, het gaat hopelijk snel genoeg :-) 
Maar ik voel al een lichte vorm van nervositeit opkomen bij de gedachte aan de vakantie. Welke boeken ga ik meenemen??? Je wil niet weten hoeveel hier nog ongelezen in de kast c.q. op de e-reader staan. Luxeprobleem, absoluut, maar toch...een probleempje. 

Het boek dat in ieder geval meegaat is het boek dat ik begin dit jaar won via de Facebook-pagina van Karen Rose: Alone in the dark. Die 'roept' al een eeuwigheid naar me, dus die gaat sowieso mee. Ook wil ik het tweede deel gaan lezen van Lockwood & Co: The whispering skull (Jonathan Stroud) en This house is haunted van John Boyne roept ook al heel lang en The blackthorne key ook, en Liar Liar van M.J. Arlidge niet te vergeten... Ik hoor de andere chef al zuchten 'dat zijn toch geen recensieboeken??'. Klopt :-P en ik heb ook een donkerbruin vermoeden dat het tegen die tijd een hele andere stapel zal zijn die meegaat. 

Ik heb ook nog wel een paar tips voor jullie trouwens. Pas las ik Een verdiende dood van Peter Swanson en die vind ik steengoed! Geen gruwelmoorden of spectaculaire achtervolgingen, maar een verhaal met een onderhuidse spanning en waar plotwendingen je steeds laten afvragen 'ja maar...hoe zit het dan wel??'. Genieten! 
De laatste mijl van David Baldacci is ook een aanrader. Een boek wat heerlijk weg leest, ideaal voor een vakantie. Net als In de familie van Joyce Spijker overigens, een helder geschreven fijn boek over moord en intriges in een familie die al jarenlang in de politiek zit. Oh, en heb je Judaskus van Linda Jansma al in je koffer gestopt? 



Een hele fijne vakantie allemaal!

Miriam 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten