maandag 20 juni 2016

Wat vindt Gisele van Het vervloekte huis van Lydia van Houten?



De cover is vrij sober, donker en niet veelzeggend.
Als je de achterflap leest, denk je: ”Ja, daar zit wat in!”
Steven Jackson pleegt zelfmoord en laat een vrouw, Mikayla, een zoon, Jason en een plusdochter, Valerie verweesd achter. Hij laat hen echter een huis in Canada na waar ze tot dan niets over wisten. 
Ze besluiten Amsterdam te verlaten en vestigen zich in Canada. In een klein dorp kent ons ons, hier niet anders. Al snel blijkt dat het dorp meerdere geheimen heeft. Mikayla bijt zich vast in een twintig jaar oude moord. En dan gaan de poppen aan’t dansen.

Ik las het boek in een paar uur uit. Het boek blijft zeer oppervlakkig, personages worden niet uitgediept, diepgang ontbreekt. Het is ook een zeer ongeloofwaardig verhaal, het hele dorp is betrokken. Maar het verhaal had een goede opbouw en dit boek zou indien de ongeloofwaardige kantjes er werden afgesneden en de personages diepgang zouden krijgen zeker de moeite lonen.

Een hoogvlieger zou ik dit boek zeker niet noemen, ik las al slechter en beter. Het las lekker weg, als ontspanning, verstand op nul, zeker ok. Echter, ik verwacht meer van een boek. Ik wil verrast worden, uitgedaagd. En dat was hier niet het geval.


3 sterren lijkt me een eerlijke quotering.


Gisele

Geen opmerkingen:

Een reactie posten