donderdag 9 juni 2016

Beslommeringen van een freule in Zeeland

Wat doet een freule zoal in een week?

Nou, ten eerste zich enorm druk maken over een klinische les over COPD die ze moet geven op haar werk. Jeetje wat vind ik dat toch vervelend om te moeten doen. Al een week van tevoren in de stress om een PowerPoint in elkaar te zetten, elke dag tot vlak voor ik naar bed ging bezig geweest met dat stomme ding. Uiteindelijk toch tevreden over het resultaat. Donderdagmiddag was het zover… Alles gereed gezet, aangesloten enz. Klinische les is bezig en ik wil een filmpje laten zien: U heeft geen verbinding met internet. K*T! Daar heb ik dan weer niet over nagedacht. Gelukkig kan onze werktelefoon als Wifihotspot worden ingesteld, dus filmpje kon toch worden bekeken. Aan het einde kreeg ik te horen dat ze het een interessante klinische les vonden. Ik heb het erg goed gedaan, beter dan de vorige keer. Nou, super! Heb ik mij daar nou zo druk om gemaakt?! (Volgende keer ben ik weer net zo in de stress hoor!)

Om het goed te maken mocht ik ’s avonds naar de Avond van het Spannende Boek in Amsterdam. Super leuk! Nog nooit geweest. En wat een super leuke ervaring was het zeg! Tof! De rest kunnen jullie 1 dezer dagen terug lezen in mijn verslag hierover.

Verder hou ik zo een beetje de leesclubs in de gaten en is sinds afgelopen week “mijn eigen” leesclub begonnen. De leesclub van Ellen de Vriend over Vermist. Het boek speelt zich af in Zeeland, dus ja, dan hoort de Zeeuwse Freule hem ook te lezen natuurlijk. Tot nu toe al best wel wat bekende dingen tegengekomen. Ik vind het heel leuk om te doen die leesclubs. Het is even zoeken hoe alles in het vat te gieten, maar dat komt allemaal vanzelf.
Verder zal ik eens vertellen hoe het met mijn Thrillerlezers Reading Challenge gaat. Nou, die verloopt best soepel eigenlijk! Van de 30 categorieën heb ik er tot nu toe al 17 kunnen afstrepen. Dus al over de helft. Maar ja, die laatste categorieën zijn ook vaak de wat moeilijkere!

Wat heb ik dan gelezen? Niet zoveel eigenlijk. Ik heb In de familie van Joyce Spijker uitgelezen. Een echte vrouwenthriller. Leuk boek om te lezen met goede plotwendingen. Het eindverslag van deze leesclub zal volgende week op het blog komen.
Nu ben ik bezig in Vermist van Ellen de Vriend voor de derde thrillerleesclub. Karen heeft aangifte gedaan van vermissing van haar man Joost. Ze wordt hierin eigenlijk niet zo serieus genomen. Totdat ze zijn auto leeg terug vinden bij het Veerse meer..

Nou, ik ga snel verder met al mijn druktes rondom school en het blog en hoop jullie een volgende leesweek weer te spreken!

Toedeloe!


Amanda

Geen opmerkingen:

Een reactie posten