maandag 30 mei 2016

Beslommeringen van een Freule in Zeeland

Wat heb ik de afgelopen tijd gedaan?

Ik heb het heel druk met de studie en mijn stage op het moment. Ik moet nog best veel opdrachten uitvoeren en uitwerken, waaronder een klinische les voor aanstaande donderdag. Vreselijk! Ik hou echt niet van presenteren, verschrikkelijk om voor een groepje te moeten staan. Ben altijd doodsbang dat ik mijn tekst kwijt ben of de draad van mijn verhaal. Of nog erger, dat ze vragen stellen waar ik geen antwoord op weet… Ik zie er nu al als een berg tegenop…
Gelukkig heb ik die dag ook nog wat leuks op het programma staan, daar kan ik mij dan nog een beetje op verheugen. Ik ga namelijk naar de Avond van het Spannende boek!!! Super blij mee! Heb ik ook echt zoveel zin in, zo benieuwd naar deze bijzondere avond! Dus dat is wel een opsteker na mijn klinische les. ;-)
Vorige week zondag ben ik nog naar het benefietconcert geweest welke ik in mijn vorige leesweek al benoemde. Benefietconcert van Racoon voor de stichting Jayden, gewoon hier in Goes op de Grote markt. Het was enorm nat, het begon met miezeren, maar dit ging al gauw over in regen, regen en nog eens regen. Gelukkig hadden we voldoende poncho’s mee. Het concert zelf was erg leuk, ze begonnen met PEER, een Zeeuws bandje dat momenteel redelijk populair aan het worden is. Daarna was Di-rect aan de beurt! Jeej! Al vanaf mijn tienertijd groot fan van deze band (toen nog met zanger Tim), ze deden het erg goed. Daarna was het feest tijd met Rowwen Héze en vlogen de nodige bekers bier in het rond. Toen kwam ook Typhoon ons nog even vermaken en ook hij deed het erg leuk. En uiteraard als afsluiting Racoon zelf. Ondanks de regen was het een erg leuk concert.


Heb ik ook nog wat gelezen? Want het is tenslotte een leesweek.. Ja ik heb zelfs nog een beetje tijd en ruimte gevonden om wat te lezen. In mijn vorige leesweek was ik nog bezig in De Monarch van Jack Soren. Deze is ondertussen uit, ik moet zeggen dat ik hier best lang over gedaan heb voor mijn doen. Niet omdat het boek niet goed was, maar gewoon druktes denk ik. Want het boek is echt wel een aanrader. Verhaal zit goed in elkaar en leuke personages. Recensie zal binnenkort op het blog komen.

Daarna ben ik begonnen in Ika Gerritsen met haar debuut Beschadigd voor de eerste leesclub van Thrillerlezers! Een zeer aangename kennismaking met een verassend plot en een onverwacht einde. Ik zou zeggen zeker lezen. Het leest als een trein.



Nu ben ik bezig in het tweede boek dat momenteel nog in de leesclub rondwaart, namelijk In de familie van Joyce Spijker. Dit boek speelt zich af achter de schermen van politiek Den Haag. Normaal ben ik niet zo van politiek in de boeken, maar deze zit goed in elkaar tot nu toe. Leest ook erg fijn. Ben benieuwd wat Joyce hier nog uit haar mouw gaat schudden. ;-)


Daarna ga ik even een dunnetje lezen, namelijk IJs van Koen D’Haene, een spannende roman. Ik ben benieuwd.
En van de week gaat de derde leesclub van start, een leesclub die ik mag gaan leiden, spannend! We gaan het boek bespreken van Ellen De Vriend, Vermist.

Het boek speelt zich af in Zeeland zag ik, dus dat is een thuiswedstrijd voor dit Zeeuwse meisje!

Nou dat was het wel geloof ik! Een fijne week toegewenst en tot de volgende!

Groetjes,


Amanda

1 opmerking:

  1. Wat leuk, Amanda. Ik kijk erg uit naar de eerste reacties op VERMIST, zeker nu de Nederlandse thrillers 'onder vuur' liggen.

    BeantwoordenVerwijderen