dinsdag 5 april 2016

Leesplezier van Da Inkel ....

Bij ons in het team hebben wij ieder zo zijn taak. Ik word ook wel de pr-hoer genoemd, omdat ik veel winacties geregeld krijg. Miriam wordt Chef Rode pen genoemd (tot het vertrek van twee teamleden trouwens Chef Rode kwast. Er werd soms meer verbeterd dan geschreven was...en dat is knap), die corrigeert alle taalfouten van de stukken die zij onder ogen krijgt. Ik ben soms eigenwijs en plaats mijn stukken direct. Niet omdat ik zo goed in het Nederlands ben, maar te weinig geduld om op de correctie te wachten. Dus de fouten in mijn stukken zijn gewoon aan mijzelf te danken.
Van de week stuurde ze mij een appje met een zin die ze bij het corrigeren onder ogen kreeg:
In haar eerste weekenddienst krijgt zij een telefoontje van een lijk wat gevonden is in de boomgaard.
Heerlijk zulke fouten... En diegene die hem schreef, moest zelf ook keihard lachen. Dus niks om iemand belachelijk te maken..

Ik heb deze week flink gelezen:
Eva Monte met Zwaartekracht....Ik had hem zo uitgelezen. Geweldig leuk en origineel boek met levensechte personen. Een boek over pesten en veel te zware personen die naar Griekenland gaan om eindelijk echt te gaan afvallen. Maar er vallen wat dode mensen. Nee, geen heftige enge thriller, maar een heerlijk boek.


Edith Bosch met Expeditie Over het leven van judoka Edith Bosch. Keihard voor iedereen en vooral voor zich zelf tot ze ontdekte totaal niet gelukkig te zijn. Mooi boek: open en eerlijk. Fijn geschreven en ik had het zo uit.
Aanrader als je van een sportbiografie houdt.




Ook las ik het nieuwe boek van Xenia Kasper Alecto. Het komt op 11 april uit. De freule, chef Rode pen en ik gaan naar de boekpresentatie die in de Skylounge in Amsterdam gehouden wordt. Ik was er al eerder bij Inge Ipenburg en wat een prachtige locatie met een waanzinnig uitzicht over Amsterdam heen.
Ik heb ook dit boek lekker snel doorgelezen. Terwijl het niet mijn soort thriller is, heb ik mij er prima mee vermaakt. Lekkere vrouwenthriller. En ook weer zo uitgelezen. Ik lijk wel in de boekenflow te zitten. Beter dan die boekendip en je alles weglegt en niets leuk is.

Dan las ik ook nog Bus van geluk; verhalen die lijken op die van Roald Dahl. Dus met een leuke twist aan het eind. Ik houd zo van dit soort verhalen. Roald Dahl is natuurlijk een genie, maar een paar van de verhalen uit deze bundel vind ik ook heel scherp en goed bedacht.

Daarnaast ben ik een manuscript aan het lezen. Normaal roep ik dat dit ook niet mijn soort thriller zou zijn, want het is een zogenaamde echte mannenthriller: veel actie, ontploffingen enzo. Maar ik vind hem verdomd goed. Ik blijf lezen. Kortom: drie boeken deze week waar ik echt lol in heb (gehad).


De komende week staat er een boekenuitje naar Haarlem op het programma staan. Alex en Yfke gaan naar de boekpresentatie van het nieuwe boek van Marja West. Wat vond ik Uitgeteld een tof boek. Zeer nieuwsgierig of ze net zo goed boek opnieuw schreef.
Na zoveel leuks gelezen te hebben, ben ik bang nu boeken te gaan lezen die minder leuk zullen zijn?! Of gaan we gewoon lekker door met een mooi boek?
In ieder geval ga ik zowaar eens testen hoe de boekenpoef bevalt. Ik vond de site www.boekenpoef.eu al leuk, omdat ze de naam lekker Nederlands deden, dus ipv Bookseats gewoon Boekenpoef. Ik hoorde wel eens mensen er over dat het zo fijn lezen is. Ik ben benieuwd: ik gooi mijn ereader en boeken er op en jullie horen het.

Ik ga nu lekker zelf op mijn poef en even stom tv kijken....

Heb een lekkere week allemaal!

Ink

Geen opmerkingen:

Een reactie posten