maandag 18 april 2016

De chef leest lekker door

Ik had een verveelweekend. en wat ga je doen als je je verveelt? Televisie kijken...en aan het eind denk ik dan weer goed te weten waarom ik maar zelden kijk. Ik heb weer even genoeg Gordon, Angela Groothuizen en Chantal Janzen gezien. In al die zangprogramma's zitten gewoon dezelfde mensen steeds weer. Alleen de ene keer presenteert iemand het die de volgende dag in de jury zit. Mensen die zich zelf net een tikje belangrijker vinden dan degene die zijn kunnen laat zien, in plaats van het zelfde kunstje wat de juryleden steeds opnieuw laten zien. Het enige wat mij deed lachen was Waylon die altijd lekker zich zelf is; boos, blij, enthousiast, sikkeneurig. dingen doet waar van anderen vinden dat die niet kunnen. Maar he we hebben al genoeg grijze muisjes die allemaal in hetzelfde rijtje lopen. Laat Waylon maar lekker het ratje zijn. Een mooi ratje trouwens.
Wat me doet denken aan een bericht op iemands tijdlijn. De desbetreffende man begon zijn betoog dat hij hartstikke hetero is, maar de muziek van George Michael goed vindt. Lees de vorige tekst nog eens een keer...
Dus omdat George Michael homo is, zou je zelf ook homo moeten zijn om die muziek te moeten waarderen? Eigenlijk is het namelijk een beetje raar om als hetero een homo goed te vinden? Dus benoem je vooral heel duidelijk als eerste dat je hartstikke hetero bent...????
Ehmmmm...ik ben hartstikke lesbisch, maar vind Waylon een lekker ding...is er nog hoop??? Dat ik lesbisch blijf, niet dat ik alsnog gered word he.

Ondanks al die mooie tv programma's las ik lekker door deze week. Ik sloeg Echte barkeepers heten Henk dicht van Marja West over een mand die een andermans identiteit over kan nemen na een bomaanslag en in van alles belandt. Hilarisch geschreven, maar met een duidelijke boodschap.
Ook las ik het verhaal van Xandra Brood over haar Herman. Ze wilde graag de totale Herman laten zien en niet alleen de junk. Herman werd er voor mij na het lezen van het boek alleen maar onsympathieker door: wat een egoïstische man. En waarom doet een vrouw het zich aan om met iemand te zijn die amper thuis is, je bedondert, liegt en liever seks heeft met meisjes die tientallen jaren jonger zijn dan jij? "Hij had zoveel charisma"...Dank je de koekoek. 

Ik heb nu dit jaar 36 boeken uit en in mijn lijstje van de Reading challenge komt wat schot.

Ik kan het boek afstrepen waarin geen rechercheduo zit, want namelijk Relikwie van Bart Debbaut gaat over een seriemoordenaar en zijn slachtoffers. Wat een keigoed boek vond ik dat zeg! 4,5 ster gaf ik het.
Alecto van Xena Kasper is door een bekende Nederlander geschreven, dus streep door die. Henk van Marja west is door een schrijfster uit een van noordelijke provincies geschreven dus streep.

Verder las ik 30 messteken, een boek waarin een vader vertelt over de moord op zijn dochter. Een waargebeurd verhaal en waarvan je achterover valt hoe de politie handelt en behandelt. Ook sloeg ik zondag het nieuwe boek van Vlaming Christian de Coninck dicht. IJverig begon ik diezelfde dag ook nog eens aan een sloot recensies. Ik ben weer bij.

De komende dagen ga ik met Miriam lekker naar de Dag van de Jonge Jury in Utrecht. Vooral om de heerlijke Mel Wallis de Vries weer eens te gaan treffen.

De dag erna naar de boekpresentatie van Linda Janssen. Met Juul en Lydia ga ik daar eens rondkijken. .. Ik ga als gewone bezoeker heb ik besloten. Eens geen aantekeningen of foto's maken, maar gewoon eens lekker rond kijken. Lydia en/of Juul maakt/maken een verslag. Dan weten ze dat vast haha. 
En dan even een pauze met boekafloopdingen. Anders word ik zelf nog moe van al die boekenfeestjes cq uitjes. Soms ook nog eens een normaal leven leiden met gewone dagelijkse dingen, zoals...ehm wassen, schoonmaken. Blergh: in mijn volgende leven kom ik terug als vent. Een heterokerel, die hoeven niet zoveel te doen thuis. En dan draai ik George Michael......

Geen opmerkingen:

Een reactie posten