woensdag 27 april 2016

De boekenkast van Terrence Lauerhohn

Wat heb je in je boekenkast staan? Welke genres?
Ik heb vooral Thrillers, Fantasy, Sciencefiction en Horror in mijn kast staan

Hoe heb je jouw boeken gesorteerd (alfabet, series, op kleur..)
Op buitenlandse auteurs en Nederlandse, Vlaamse auteurs (vaak mensen die ik persoonlijk ken) en boeken die ik niet nog een tweede keer wil lezen. Die liggen in een andere kamer, niet in de boekenkast.

Wat is jouw favoriete boek uit de kast?
Clive Barkers Imagica

Kan je je eerste boek herinneren?
Nee. Ik kan me wel het eerste boek herinneren dat een geweldige indruk op me achterliet (Ik was toen twaalf jaar). Dat boek was War of the worlds van H.G. Wells, in het Engels.

Lees je veel en aan welke hoeveelheden moeten we denken?
Ik schrijf de laatste jaren meer dan dat ik lees, helaas. Ik haal niet meer dan een boek per maand. Maar ik ben wel een lezer die altijd aan het lezen is, of dat nou mijn eigen werk nakijken is, of dat van anderen.

Hoe zuinig ben je op jouw boeken? Mogen ze er gelezen uitzien? Ezelsoren?
Ze moeten er zelfs gelezen uitzien, haha. Ik moet soms zelfs bladzijden terug aan elkaar plakken.

Leen je boeken uit?
Ja, maar alleen aan heel goede vrienden.
Wat als de kast vol is?
Dan verhuis ik een aantal boeken naar boven.

Mijn boekenkast is niet zo heel groot en een grotere boekenkast is te groot voor mijn woonkamer. Dus alleen de actuele boeken, de boeken van mijn goede collega’s en de boeken die ik vaker wil lezen, staan beneden. Op mijn nachtkastje ligt echter altijd een bundel met verzamelde verhalen van H.P. Lovecraft.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten