donderdag 3 december 2015

Nathalie Pagie: 2015 in boeken

Was 2015 een bijzonder jaar op boekengebied voor jou? Waarom wel/niet?
Jazeker! In 2015 kwam Paradijsvogels uit, mijn derde en beste thriller tot nu toe (en dat zeg ik niet alleen zelf ;). De boekpresentatie was super en ook van de reacties werd ik blij. Ik kreeg vier sterren van het Thrillerlezersblog! Alleen daarom al een bijzonder jaar voor mij.

 Las je veel dit jaar en aan welke hoeveelheid moeten we dan denken??
Ik lees elke dag, dat hoort bij mijn baan als communicatieadviseur op een gemeentehuis, maar aan boeken kom ik helaas maar weinig toe. Ik haal de tien stuks niet eens.. En dat komt deels door Netflix! Ik heb er de serie Breaking Bad ontdekt (heerlijk), de filmhuisfilm Incendies (heftig, aanrader) en diverse interessante documentaires.

Welke boeken sprongen er boven uit voor jou? Waarom deze?
Ik las ‘Stalker’ van Lars Kepler, boeiend verhaal, tikje overdreven, maar dat vind ik wel lekker. ‘Iene Miene Mutte’ van M.J. Arlidge, eigenlijk te eng, maar je blijft lezen tot het eind. En ‘Kom hier dat ik u kus’ van Griet op de Beeck ligt al eeuwen op mijn nachtkastje te wachten (zucht..)

  Welk boek vond je eventueel tegenvallen en waarom?

‘Ik ben de Nacht’ van Ethan Cross heb ik al na een bladzijde of twintig weggelegd, het maakte me kwaad en dat gebeurt nooit bij een boek. Het raakte me dus zeker, maar op een negatieve manier. Ik vond het evil, zonder reden, een onzinnige slachtpartij. Misschien ben ik te snel geweest met mijn oordeel, maar ik had er gewoon geen zin meer in.

Wat kunnen wij van jou in 216 verwachten?
Ik ben begonnen aan thriller 4, wederom met Tara en Diego in de hoofdrol. Aan het einde van Paradijsvogels merkte ik dat ik met die twee nog lang niet klaar was. Ze hebben nog veel mee te maken en er is nog veel over hen te vertellen. Ik ben zelf ook benieuwd waar ze mee komen J De locatie dit keer verklap ik al: de Belgische Ardennen. Hoop ‘m jullie te kunnen laten zien medio/najaar 2016. Ik kijk er naar uit!

Ik wens alle Thrillerlezers een fantastisch 2016! Carpe diem x

Geen opmerkingen:

Een reactie posten