vrijdag 4 december 2015

Jennefer Mellink: 2015 in boeken

Was 2015 een bijzonder jaar op boekengebied voor jou? Waarom wel/niet? Jazeker! In 2015 verscheen mijn tweede boek, Kwaad bloed. De verschijning van een nieuw boek is erg leuk en bijzonder. Daarnaast heb ik in opdracht meerdere korte (spannende) verhalen geschreven, gesigneerd en leuke lezingen gegeven. 2015 was dus een mooi (boeken)jaar, maar 2016 belooft ook een heel mooi jaar te worden! Las je veel dit jaar en aan welke hoeveelheid moeten we dan denken?? Dit jaar las ik weinig, helaas. Ik probeer zoveel mogelijk tijd aan het schrijven te spenderen. Lezen schiet er dan nogal bij in. Daarnaast ben ik ook nog eens een heel langzame lezer. Momenteel werk ik aan mijn derde en vierde young adult thriller, dat gaat dus wel in hoog tempo lekker door. Welke boeken sprongen er boven uit voor jou? Waarom deze? Normaal gesproken lees ik ieder jaar wel een boek van een van mijn favoriete auteurs zoals Tess Gerritsen, Esther Verhoef, Cody McFadyen etc., maar dit jaar niet (die inhaalslag heb ik nog tegoed). Echte uitschieters zaten er dit jaar niet tussen mijn gelezen boeken. Welk boek vond je eventueel tegenvallen en waarom? Ik heb dit jaar ontdekt dat fantasy en erotische verhalen niet mijn genres zijn. Ik dacht dat altijd al wel (voelde me nooit aangetrokken tot die genres), maar dit jaar heb ik uiteindelijk toch in beide genres een boek gelezen en die vielen me inderdaad erg tegen. Kwestie van smaak. Pas als je daadwerkelijk een boek hebt gelezen in een genre dat je niet aanspreekt, kun je je vermoedens bevestigen (of bijstellen). Wat kunnen wij van jou in 2016 verwachten? Uiteraard een nieuw boek! Het wordt wederom een (nagelbijtend) spannende young adult thriller. Verder hoop ik net als in 2015 mooie opdrachten te mogen krijgen en weer lezingen te mogen geven. Daarnaast blijf ik lekker actief boekenevenementen aflopen om lezers te kunnen ontmoeten / weerzien!


Harde kern Bende

Geen opmerkingen:

Een reactie posten