Deze lovende slogan liet mij verdiepen in de wereld die Hebban heet...
Hebban werd vorig jaar mei groots gelanceerd. iets te vroeg vermoedde iedereen, omdat veel zaken nog niet op orde waren toen. Opperhoofd Sander Verheijen riep constant op geduld te hebben en dat ze hard bezig waren om alles in goede banen te leiden. Je had natuurlijk ook iets langer kunnen wachten tot je je zaakjes iets beter op orde had, maar vooruit er moesten geldschieters gevonden worden d.m.v advertenties. Zolang er niets in de lucht was, konden de adverteerders niks zien en kochten ze niet zo snel advertentieruimte
In de loop van 2014 zakte de kritiek en het gemopper langzaam in. Men raakte gewend aan hoe het werkte en je kon door Crimezone aan te klikken snel in de zaken terecht komen waar je interesse lag. Zin in nieuwtjes op thrillergebied? Crimezone aanklikken en dan nieuws. Lekker overzichtelijk.
De andere pagina's qua Feelgood, kookboeken en noem alles andere zooi maar op, interesseerde me nooit.
Maar nu is de site aangepast en schijnt Hebban met een enorme designslag te komen, waar volop ruimte is voor de schrijfsels van Hebbanisten. Brrrrr Hebbanisten? Jakkes..who the fuck verzon dit lelijke woord. Nog lelijker dan who the fuck zeggen.
Maar wat leuk elke gek mag een stukje gaan schrijven op onze Nederlandse goodreads? Slim om de mensen meer te betrekken en er voor te zorgen dat ze meer terugkomen.
Waarom nu al een totale uitstralingsverandering? Waarom een enorme designslag? Wat is een designslag? Vond je je eigen site zo oubollig dat het hoognodig was om 14 maanden later het visitekaartje al op te poetsen?
Ik heb net eens even gekeken en zie in ieder geval dat je als niet-Hebbanist niet kan klikken naar Crimezone. Dat als je Crimezone nieuwtjes wil, je nu alles doorelkaar krijgt. Tussen de thrillernieuwtjes lees je over kookboeken, blogs van anderen enzovoort. Voor mij totaal onoverzichtelijk. Een echte achteruitgang.
Ja de kleine designslag ziet er , als je doorbladert voorbij de homepage, want die ziet er echt (nog) niet uit, best aardig uit. Best een beetje hip. Zoals je oom hip is op een verjaardagsfeestje met zijn inmiddels bejaarde grap.
Maar waarom alles door elkaar? Ik heb een vermoeden en die is als volgt:
Verheijen in feestelijke kledij |
Hopelijk heeft de enorme designslag zijn nut en stromen de adverteerders wel toe en blijven die adverteren, want het zou toch sneu zijn als Sander opnieuw moet gaan ronselen voor zich zelf. Zoals toen AWBruna stopte met de financiering van Crimezone.
Ook wij gunnen Sander eindelijk eens rust rondom zijn site.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten